וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בפתח פגישתו עם קרי: "ההסתה של אבו מאזן הובילה להסלמה"

ראש הממשלה נועד עם שר החוץ האמריקני בברלין, וחזר על דבריו נגד יו"ר הרשות הפלסטינית. "על הקהילה הבינלאומית להגיד לאבו מאזן להפסיק להפיץ שקרים". קרי: "על שני הצדדים לעצור את ההסתה והאלימות". מחר ייפגש הקוורטט לדיון בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בברלין, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בארץ. בפתח הפגישה חזר נתניהו והאשים את אבו מאזן בהסתה שיצרה לדבריו את גל הטרור הנוכחי, וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולפעול כדי שיו"ר הרשות ייקח אחריות על דבריו.

"ברור כי גל זה של מתקפות נובע ישירות מהסתה – הסתה של חמאס, הסתה של תנועות איסלאמיות בישראל, ולצערי, הסתה גם מכיוונו של אבו מאזן והרשות הפלסטינית", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "אני חושב שזהו הזמן שבו הקהילה הבינלאומית צריכה להבהיר לאבו מאזן: הפסק להפיץ שקרים על ישראל - שקרים על כך שישראל מעוניינת בשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, שקרים על כך שישראל רוצה להרוס את מסגד אל-אקצא, ושקרים על כך שישראל מוציאה להורג פלסטינים".

"אנו מחויבים לשמירת הסטטוס קו", הדגיש נתניהו. "אנו הם אלה המגינים על האתרים הקדושים. ישראל פועלת כדי להגן על אזרחיה כמו שכל דמוקרטיה הייתה עושה מול מתקפות בלתי-נלאות כמו שאנו חווים".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בברלין. אוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו התייחס לאירועים האחרונים בארץ ואמר: "אתמול היה יום קשה. היו בישראל ארבע מתקפות טרור. הבוקר החל עם מתקפה שבה שני טרוריסטים ניסו לרצוח תלמידי בית ספר באוטובוס". נתניהו הוסיף כי "כדי ליצור תקווה, עלינו לעצור את הטרור. כדי לעצור את הטרור, עלינו לעצור את ההסתה. אני חושב כי זהו הזמן שבו על הקהילה הבינלאומית להגיד לאבו מאזן להפסיק עם ההסתה, ולראות בו כאחראי לדבריו ולמעשיו".

מצדו, קרי קרא לשני הצדדים "לעצור את ההסתה והאלימות". "הפסקת האלימות ומציאת דרך ליצירת אפשרות לתהליך משמעותי – דבר שאינו קיים היום, הוא דבר גורלי", הוסיף.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בברלין. אוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בברלין. אוקטובר 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קרי הגיע לפגישה בבית המלון בבירה הגרמנית ישירות מנמל התעופה. לפני הפגישה אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות אי-פי כי קרי ינסה "לשנות את הטון של השיח הציבורי", ויבקש מנתניהו הבהרות בנוגע לכוונה לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית. עוד מסר הגורם כי אין בכוונת קרי לקבל התחייבות בכתב על שמירת הסטטוס קוו, והוא יסתפק בהבהרות בעל פה מצד נתניהו. בשבת הקרובה ייפגש קרי עם אבו מאזן במטרה להמשיך את המאמצים להרגעת המצב באזור.

ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לברלין לשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אוקטובר 2015. AP
קרי מגיע לברלין, היום/AP

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הודיעה כי הקוורטט יתכנס מחר בווינה לישיבה מיוחדת לאור ההסלמה במצב הביטחוני בישראל. במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר בברלין, אמרה מוגריני כי היא תיפגש עם מקביליה מארצות הברית ורוסיה ועם נציג מזכ"ל האו"ם לקוורטט, במטרה לקרוא למנהיגים הישראלים והפלסטינים לפעול להשקטת המצב ולהרגיע את התבטאויותיהם.

"אני מכריזה כאן כי מחר נערוך בווינה פגישה של הקוורטט", אמרה מוגריני והוסיפה כי הארבעה ייפגשו "כדי לתאם את יחס הצדדים לנושא ולהעביר מסר לצדדים להרגיע את המצב בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully