וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים הופתעו: יו"ר בית הנבחרים ביינר התפטר מתפקידו

ג'ון ביינר, יו"ר בית הנבחרים האמריקני בחמש השנים האחרונות, הודיע במהלך ישיבה עם המחוקקים ממפלגתו כי יתפטר מהקונגרס בסוף אוקטובר. זאת, על רקע לחץ שהפעילו עליו גורמים שמרנים במפלגה. "ההחלטה הסופית נעשתה רק הלילה"

ג'ון ביינר בעת יציאתו מפגישה עם הרפובליקנים בבית הנבחרים, שם הודיע על התפטרותו. ספטמבר 2015. רויטרס
ביינר עם יציאתו מהישיבה שבה הודיע על התפטרותו, היום/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, הודיע היום (שישי) במהלך ישיבה סגורה של המחוקקים ממפלגתו כי הוא יתפטר מהקונגרס בסוף חודש אוקטובר, לאחר כמעט חמש שנים בתפקיד. החלטה זו מגיעה לאחר שהופעל עליו לחץ כבד מגורמים שמרנים במפלגתו לנקוט בעמדות נוקשות יותר, בעיקר בכל הנוגע להפסקת המימון הפדרלי ל"ארגון האמריקני להורות מתוכננת", העוסק בין היתר בהפלות, שגרר עימות משמעותי בין הגורמים השמרנים והליברלים בקונגרס ומאיים להביא להשבתת הממשל. לטענת גורמים במפלגה, חבר בית הנבחרים קווין מק'קרתי מקליפורניה, הוא המועמד המוביל להחליפו.

רבים הופתעו מהודעתו של ביינר. המחוקק סטיב צ'אבוט שנכח בישיבה אמר כי האווירה בחדר הייתה "קודרת", וציין כי היו דמעות בעיניו של ביינר ושל מחוקקים נוספים. "אני ממש נחנקתי כששמעתי ההודעה", אמר. גורמים רפובליקנים מתונים אמרו כי מדובר בניצחון לקבוצת "מסיבת התה" השמרנית. "הכבוד של ג'ון ביינר עומד בניגוד לטיפשות של אותם החברים המקשים להפריד בינינו", אמר המחוקק דייויד ג'ולי.

לקריאה נוספת:
"האפיפיור הוא אח": פרנציסקוס כוכב עליון בארה"ב
אובמה ופוטין ישוחחו על מלחמת האזרחים - אך לא ברור על איזו
האפיפיור בנאום היסטורי בקונגרס: "התייחסו בהומניות למהגרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר בית הנבחרים גו'ן ביינר, מרץ 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ביינר במהלך פגישתו עם נתניהו, במרץ האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עם זאת, גורמים שמרנים במפלגה בירכו על הודעת של ביינר. המחוקק טים היולסקאמפ מקנזס אמר כי "זה הזמן למנהיגות חדשה", והמחוקק טום מסי מקנטקי אמר כי היו"ר "חתר תחת הרפובליקה שלנו, אני חושב שזה היה בלתי נמנע", אמר מסי.

לפי גורמים שנכחו במקום, ביינר אמר כי נאומו של האפיפיור אתמול, שאותו יזם, היה רגע מכונן. "אחרי נאום האפיפיור אתמול, הוא החליט לעזוב בשיא", אמר אחד ממקורביו של ביינר. "החלטתו הסופית נעשתה רק הלילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מצ"ב תמונות מביקורו של יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, מר ג'ון ביינר עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן ומאו"ג עזה, תא"ל איתי וירוב. דובר צה"ל
ביידן במהלך סיור באזור רצועת עזה, בעת ביקורו בישראל/דובר צה"ל

ביינר נבחר לבית הנבחרים לראשונה ב-1990, ונחשב למחוקק שמרן יחסית. הוא היה חלק מההנהגה בתקופתו של יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', כאשר הרפובליקנים היוו את הרוב בשנת 1995 בפעם הראשונה בארבעה עשורים, אך הוא הודח מצוות ההנהגה לאחר תפקוד כושל של הרפובליקנים ב-1998.

בשנת 2006 נבחר להיות מספר 2 בבית הנבחרים וב-2011 מונה ליו"ר. בשנת 2013 השמרנים אילצו אותו לאמץ השבתה של הממשל במטרה לדחות את תכנית הבריאות של הנשיא ברק אובמה. כעת, המחוקקים המשתייכים לקבוצת "מסיבת התה" קראו לו לחזור על אותה הטקטיקה במטרה למנוע מימון פדרלי של הארגון להורות מתוכננת. זאת, לאחר חשיפה של סרטונים שנויים במחלוקת הכוללים מכירה של רקמות עובריות למטרות מחקר.

במרץ האחרון הגיע ביינר לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים בכירים נוספים. "הקשר בין ישראל לארצות הברית חזק מתמיד", אמר אז במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נתניהו. "גם אם יש בינינו לעתים חילוקי דעות פוליטיים, הקשר שלנו חזק, וימשיך להיות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully