וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בנאום היסטורי בקונגרס: "התייחסו בהומניות למהגרים"

25.9.2015 / 0:21

פרנציסקוס נשא דברים לאזניי המחוקקים האמריקנים, והתייחס לנושאים הנמצאים בלב השיח הציבורי, בהם גם נישואי גאים. "התא המשפחתי, מאוים אולי כפי שלא היה מעולם בעבר", הזהיר

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד
ביקור האפיפיור פרנציסקוס בקונגרס האמריקני, ספטמבר 2015. רויטרס
"אל לנו להיות מורתעים ממספרם הרב של המהגרים". פרנציסקוס בקונגרס, היום/רויטרס

האפיפיור פנציסקוס רשם אתמול (חמישי) היסטוריה לאחר שהפך לאפיפיור הראשון שנשא נאום בפני הקונגרס האמריקני. האפיפיור נכנס לעולם במחיאות כפיים של הנוכחים, ובנאומו, שאותו נשא באנגלית, התייחס למגוון נושאים ודאג לרצות גם את הרוב הרפובליקני בקונגרס וגם את המיעוט הדמוקרטי.

האפיפיור, בן של מהגרים איטלקיים שהגיעו לארגנטינה, התייחס לסוגיית המהגרים במדינה. "אל לנו להיות מורתעים ממספרם הרב של המהגרים, אלא להסתכל עליהם כפרטים, לראות את פניהם ולהקשיב לסיפוריהם. צריך לנסות להגיב בצורה הטובה ביותר למצבם, להגיב בדרך הומנית וצודקת", אמר האפיפיור והוסיף: "בניית האומה קוראת לנו להכיר בכך שאנו צריכים להתייחס כל הזמן לאחר, לדחות את הלך הרוח העוין". עמדותיו על הגירה לוו במחיאות כפיים סוערות, בעיקר מהחברים הדמוקרטים בקונגרס.

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט אישר את התכנית שיזם נתניהו להחמרת ענישה למיידי אבנים
ניצולים מהאסון ליד מכה: "אנשים טיפסו זה על זה רק כדי לנשום"
נשות "הכת הירושלמית" נגד הנער שחשף את התעללות: "בדה סיפורים"

ביקור האפיפיור פרנציסקוס בקונגרס האמריקני, ספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור מתקבל במחיאות קפיים בקונגרס/רויטרס

מדובר בנושא מרכזי בקמפיינים של המועמדים לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנישאות ב-2016. המתמודד המוביל דונלד טראמפ אמר כי יגרש מהמדינה 11 מיליון מהגרים בלתי-חוקיים במידה וייבחר, ואף האשים את מקסיקו בכך שהיא שולחת אנשים ופושעים אחרים אל מעבר לגבול.

בנוסף, הביע פרנציסקוס עמדה בנושא התא המשפחתי, אשר נעם לאוזניהם של החברים הרפובליקנים בקונגרס. הוא הביע דאגה מהאיום על התא המשפחתי - רמז להחלטה מבית המשפט העליון המדינה לאשר נישואים גאים בכל רחבי המדינה, ואמר כי המשפחה המסורתית "מאוימת, אולי כפי שלא הייתה מעולם בעבר, מגורמים פנימיים וחיצוניים. הועלו ספקות על היחסים הבסיסיים, כמו גם על הבסיס של נישואים ומשפחה".

ביקור האפיפיור פרנציסקוס בקונגרס האמריקני, ספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור במהלך נאומו/רויטרס

בנוסף, פרנציסקוס קרא להיאבק בשינויי האקלים, לתמוך בכלכלה שוויונית יותר ולהביא לסיומו של עונש המוות במדינה - הנושאים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית. בנוגע לזיהום האוויר, אמר האפיפיור כי לקונגרס יש תפקיד חשוב "במניעת ההשפעה החמורה ביותר של ההידרדרות באיכות הסביבה הנגרמת בשל הפעילות האנושית". כמו כן, הוסיף להביע עמדות המזוהות עם הרפובליקנים כאשר גינה הפלות והמתת חסד. "האנושות צריכה להגן על חיי האדם בכל שלב של התפתחותו".

(עדכון ראשון: 21:21)

ביקור האפיפיור פרנציסקוס בקונגרס האמריקני, ספטמבר 2015. רויטרס
"אל לנו להיות מורתעים ממספרם הרב של המהגרים". פרנציסקוס בקונגרס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully