וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות "הכת הירושלמית" נגד הנער שחשף את התעללות: "בדה סיפורים"

24.9.2015 / 17:27

שנתיים לאחר שהורשע חסיד ברסלב מהבירה בגין התעללות מינית בנשים ובקטינים שהחזיק בתנאי עבדות, הגישו ארבע מנשותיו תביעה בסך 100 אלף שקל נגד הנער שהפליל את הכת. "דברי הבלע, הדיבה והשקר ביזו את התובעות"

צילום: ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

(26 שנות מאסר נגזרו על מנהיג הכת, אוקטובר 2013)

בשנת 2013 הורשע ד', חסיד ברסלב מירושלים, בעבירות של התעללות מינית והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות באזור הבירה ובטבריה. למרות ההרשעה, הגישו השבוע ארבע מנשותיו כתב תביעה נגד ב', שנמנה עם חברי "הכת הירושלמית" בעת שהיה נער, בטענה כי פרסם עליהן לשון הרע ובדה סיפורים נגדן בחשד שגם הן התעללו בילדים. זאת, לאחר שבית המשפט קיבל את גרסתן ולא הרשיע אותן, בשל הטענה כי לא ניתן לדעת מתי נפלו קורבן ומתי התעללו באחרים.

לפי כתב האישום שהוגש באותה עת לבית המשפט המחוזי בירושלים, התובעות השתתפו אף הן במסכת ההתעללות נגד הילדים ונשים נוספות. כעת הן דורשות מהנתבע פיצויים בסך 100 אלף שקלים בגין שקרים שאמר עליהן, לטענתן, במסגרת חקירתו ובמהלך המשפט בעניינם. הנתבע סבל אף הוא ממסכת התעללויות במסגרת הכת, ואף התעלל בעצמו ובאחיותיו. לדברי הנער, שבית המשפט קיבל את גרסתו והרשיע לפיהם את ד', כשהיה בן עשר העונש שקיבל על גניבת עוגייה – היה מעשי סדום. "בחקירתו הנגדית במשפט, לא יכול היה לספק כל פרט על הסיפור", טענו נשותיו של ד' בתביעה.

כת חרדית במודיעין עילית, פברואר 2013. עומר מירון
שתיים מן הקורבנות בכת/עומר מירון

הנער, שבעת תקופת המעצרים בפרשה, בשנת 2011, היה בן 14, נחשד גם הוא בשורה של מעשי סדום שביצע, לכאורה, באחותו למחצה בת השש. לטענת הנשים, המשטרה הכריחה את ב' לספר את אותם סיפורי הבדיה, במטרה להפליל את שאר המעורבים בפרשה. "דברי הבלע, הדיבה והשקר ביזו את התובעות, השפילו אותן וגרמו לגיבוש דעה שלילית עליהן, מה שהוביל למעצרן ללא כל סיבה או חשד סביר, ולחקירתן כחשודות בעבירות מין ללא כל סיבה", נכתב בכתב התביעה.

מאז הפרשה ועד היום, הועבר ב' בין כמה מוסדות בחסות משרד הרווחה, לאחר שנפלט מהם מסיבות שונות. לפי כתב התביעה, מאז החל להתגלגל בין המוסדות השונים, ביקש מאחת מנשותיו של ד' כי תיקח אותו תחת חסותה.

כתב אישום למואשם בהתעללות נשים וילדים ובכת, יולי 2011. מגד גוזני
ראש הכת, שקיבץ סביבו נשים וילדים במצוקה וביצע בהם מעשי סדום/מגד גוזני

מעצרם של חברי הכת התאפשר הודות לחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים, שהתחקו במשך שנים ארוכות אחרי פועלו של ד'. פריצת הדרך אירעה לאחר שהמשטרה הצליחה להשתיל מכשיר האזנה בבית המשפחה באזור ירושלים ובדירה בטבריה, שם התגוררו. מנהיג הכת הוא איש ברסלב שקיבץ סביבו נשים וילדים במצוקה וניהל אורח חיים פוליגמי, שכלל גם שורה של מעשי סדום קשים בתוך הכת.

בשנת 2011 פשטה המשטרה על ביתו של ד' ונשותיו, החרימה מסמכים מתוך הבית וחקרה אותן בחשד לעבירות של החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא ועבירות מין ואלימות קשות. במסגרת החקירה, התגלו יומני הנשים שתיארו את המעשים הקשים שחוו בכת. בין השאר, המעשים כללו שימוש בשוקרים חשמליים, מוטות עץ, ומלפפונים וירקות נוספים במסגרת ביצוע מעשי מין. חברי הכת, שכללה גם גברים, כונו בשמות רבים, ביניהם כינויים כמו "הנחש הקדמוני", "השטן", "היצר הרע ואשתו". ההתעללות כללה יחסי מין חריגים בין המבוגרים לצעירים, בהם מקרים של גילויי עריות. לפיענוח הפרשה, תרם בין היתר גם אותו נער, כאמור, שנחשד אף הוא במעשי אונס.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully