וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד רפובליקני: אזרחי צרפת לא יוכלו לקבל ויזה באופן אוטומטי

הסנאטור ראנד פול אמר כי יש לערוך בדיקת רקע לכל תושב צרפת המבקש להיכנס לארה"ב. זאת, בשל העובדה שמרבית המחבלים מהפיגועים בפריז היו אזרחים צרפתיים. "אני דואג מכך שאזרחים צרפתיים העוינים לשלום יהיו עוינים גם כלפינו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(העימות הרפובליקני הרביעי, בשבוע שעבר)

סנאטור ראנד פול, המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, קרא הלילה (רביעי) לעצור את מתן הוויזה האוטומטית ל-90 יום המוענקת לאזרחי צרפת ולאזרחי מדינות נוספות, לאחר פיגועי הטרור בפריז שאותם ערכו חמישה אזרחים צרפתים. "עלינו להיות מודאגים מאותם אזרחים צרפתיים המגיעים לכאן", אמר פול בריאיון לפוקס ניוז. "לדעתי, יתברר כי רוב האנשים המעורבים במתקפות בפריז הם אזרחים צרפתיים. אלה שמגיעים לתקוף אותנו מגיעים כפליטים, כמבקרים או כסטודנטים מכל העולם. אני אעצור את זה, אצלי אף אחד לא ייכנס למדינה אם הם לא חלק מהתכנית שבה עורכות הרשויות בדיקות רקע על המבקרים".

"אני דואג מכך שאזרחים צרפתיים העוינים לציוויליזציה ולשלום, יהיו עוינים גם כלפינו. אני חושש מכך שאותם אנשים יכולים לקחת מטוס ולהגיע לכאן", אמר פול בהמשך לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מעבר של כמה מכשולים הכוללים ריאיון שבו תתברר זהות מבקש הכניסה זה לא רעיון בלתי הגיוני", ציין.

עוד כתבות מהעולם:
דאעש בסרטון חדש: נבצע פיגועים בטיימס סקוור בניו יורק
הדרוזים בישראל מנצלים את ריבוי הגופות בסוריה - כדי לקנות איברים
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"

מועמד לנשיאות ארה"ב, ראנד פול, מרץ 2015. AP
ראנד פול/AP

פול הציג הצעת חוק בשני האחרון, שלפיה כל מי שמעונין להיכנס לארצות הברית ייאלץ להמתין 30 יום כדי לאפשר לרשויות במדינה לבצע בדיקות רקע על אודותיו. "הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות הוא להגן על המולדת ועל אנשינו", הדגיש. "אנו צריכים להיות זהירים מאוד לגבי אלו המגיעים לביקור, מגיעים ללמוד או אלה המעוניינים להגר למדינה".

הסנאטור מקנטקי, שאינו נחשב למועמד מוביל ונמצא במקום החמישי מבין 14 המועמדים הרפובליקנים, ידוע כמי שמציג מדיניות חוץ בדלנית יחסית. לאחרונה אמר כי דבריו של הנשיא ברק אובמה, שלפיהם הפליטים לא מאיימים על ארצות הברית, הם "אבסורד" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully