וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסרטון חדש: נבצע פיגועים בטיימס סקוור בניו יורק

הארגון הקיצוני פרסם סרטון ובו נראה מחבל מכין חגורת נפץ ומאיים להתפוצץ בלב מנהטן. ראש העיר דה בלאזיו, שכינס מסיבת עיתונאים בעקבות הסרטון, הרגיע כי "אין איום ספציפי על העיר ניו יורק", אך קרא לתושבים לשמור על עירנות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם הלילה (חמישי) סרטון חדש המזהיר מפני מתקפה בעיר ניו יורק. בסרטון, הנמשך כשש דקות, נראה מחבל המתכונן לפעולת התאבדות בעיר, מכין חגורת נפץ וחוגר אותה סביב גופו. כמו כן ניתן לראות את טיימס סקוור המרכזית ואת כיכר הראלד, ואת המחבל מחזיק מרעום, לקראת פיצוץ החגורה. בקטעים אחרים של הסרטון מאיים הארגון על צרפת ומדגיש כי פיגוע הטרור שאירע בפריז בשישי האחרון נבע מתקיפותיה של המדינה נגד מטרותיו.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התייחס לסרטון במסיבת עיתונאים שכינס מחוץ לתחנת המשטרה במנהטן וציין כי על אף פרסומו, "אין איום ספציפי על העיר ניו יורק". הוא קרא לתושבי עירו להתנהג כבשגרה תוך כדי שמירה על עירנות, וציין כי המשטרה "נוקטת באמצעי הזהירות הדרושים" באזורים שהוצגו בסרטון וכן ברחבי העיר. "ארגוני הטרור מעוניינים ללבות את הפחד, אך ניו יורק לא תחוש מאוימת", אמר.

סגן נציב המודיעין והמאבק בטרור במשטרת ניו יורק, ג'ון מילר, אמר כי מדובר בקטעים מסרטון ישן שפורסם באפריל. "דאעש עושה את מה שדאעש וקבוצות טרור כמו אל-קאעדה נוהגים לעשות – תעמולה", אמר. "כשאנו במשטרה רואים את הסרטון אנו מתייחסים אליו, אך מדובר בסרטון הדומה לכאלה שראינו בעבר".

עוד כתבות מהעולם:
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"
הרובה שנתקע וגבורת המלצרית: תיעוד ראשון ממתקפת הטרור בפריז
צרפת: מורה יהודי נדקר על ידי תומכי דאעש במרסיי, אין סכנה לחייו

שוטרים חמושים שהוצבו בטיימס סקוור שבניו יורק. רויטרס
שוטרים חמושים בטיימס סקוור, אתמול/רויטרס

משטרת ניו יורק התייחסה גם היא לסרטון בהודעה רשמית וציינה כי "אנו מודעים לסרטון החדש שפרסם דאעש שבו מוזכר טיימס סקוור. בעוד שחלק מהצילומים המוצגים בסרטון אינם חדשים, הוא מעביר את המסר על כך שהעיר נותרה מטרה עליונה עבור הטרוריסטים. למרות שאין איום ספציפי על העיר, אנו נישאר ברמת ערנות גבוהה ונמשיך לעבוד עם ה-FBI וגורמים נוספים כדי להשאיר את העיר בטוחה. כנו כן, אנו ממשיכים להציב כוחות של יחידת הלוחמה בטרור ברחבי העיר לאמצעי זהירות".

דה בלאזיו אמר במסיבת העיתונאים כי משטרת ניו יורק פועלת יומם וליל כדי למנוע מתקפה נוספת על העיר. "בשבוע שעבר הקמנו יחידה חדשה ללוחמה בטרורשבה יהיו 500 שוטרים שכל עבודתם תתמקד למאבק בטרור"", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully