וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה נוספת של טראמפ: הציע לעקוב אחר המוסלמים במדינה - וחזר בו

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית הציע לייצר מאגר נתונים שיירכז את כל המידע על המוסלמים בארה"ב, וזכה לביקורות חריפות: "זו המדינה שאנחנו רוצים להיות?". עקב כך, הוא מיתן את דבריו: "התכוונתי רק לפליטים סורים"

רויטרס

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, שבמהלך הקמפיין עורר לא אחת סערות לאור התבטאויותיו השנויות במחלוקת, הצליח גם הפעם לגרוף תגובות זועמות כשהציע לייצר מאגר נתונים של הממשלה האמריקנית שבו ירוכז כל המידע אודות המוסלמים במדינה. הרעיון גרף ביקורות חריפות מצד יריביו למרוץ, ומשפטנים מומחים הביעו בו חוסר אמון וטענו כי הוא סותר את לשון החוק. לאור הדברים האלו, ניסה אתמול (שבת) טראמפ לסגת מתמיכתו ברעיון ולמתן את נוסח ההצעה.

בין יריביו של טראמפ במרוץ, שהסתייגו מההצעה, היה ג'ב בוש, שטען כי מדובר ברעיון "נתעב". מרקו רוביו אמר כי זה רעיון "מיותר", וטד קרוז, שלאורך כל הקמפיין נמנע מלבקר את טראמפ, אמר כי "אינו אוהד את הרעיון". "התיקון הראשון לחוקה מגן על חופש הדת וביליתי בעשורים האחרונים כדי לשמר את החוק", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מצוד אחר מחבל מתאבד בבלגיה: מקומות הבילוי נסגרו מוקדם
עריפת ראש, טייק 2: הצצה למכונת התעמולה של דאעש
טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. צפו בתיעוד

המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום באלבמה 21 נובמבר 2015. רויטרס
"עשינו זאת בעבר ונעשה את זה שוב". טראמפ בנאומו באלבמה, אתמול/רויטרס

הרעיון של טראמפ עלה ביום חמישי האחרון, אז הציע את הקמת המאגר. לדבריו, כלל המוסלמים במדינה חייבים להופיע ברשימה שתאגד אותם ותאפשר מעקב אחר נתוניהם. ואולם, לאור הביקורת הרבה, בריאיון שהעניק בראיון ביום שישי הוא ניסה להבהיר את כוונתו כפי שהובנה ביום בחמישי. "מאגר הרישום יכיל רק את הפליטים הסורים שאובמה יכניס למדינה, אם הרפובליקנים לא יעצרו בעדו", נימק. הוא התנער מהרעיון של מאגר המכיל את כל המוסלמים האמריקניים ואף גינה רעיון מעין זה.

טראמפ המשיך עם הקו שהחל לבנות ביום שישי, כאשר בנאום שנשא היום באלבמה טען כי "אנחנו צריכים פיקוח רק על מי שמגיע מסוריה". באותו נאום חיזק טראמפ את הרעיון של סגירת מסגדים מסוימים, רעיון שכבר הציע בעבר, כדרך של התמודדות עם הטרור ומניעת עלייתם של קיצוניים. "אני בעד פיקוח על מסגדים מסוימים, אוקי?", קרא לקהל, "ויודעים מה? עשינו זאת בעבר ונעשה את זה שוב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הפרה בוטה של חופש הדת"

הביקורת על דבריו, כאמור, לא איחרה לבוא. משפטנים מוממחים טענו כי פיקוח מעין זה עשוי להתנגש בכמה סעיפים בחוק ועל כן כלל לא יישים. אותם מומחים טענו כי מדובר בפגיעה בזכויות של פרטיות וחירות בסיסית. משפטנית בשם מרסי המילטון טענה כי מדובר "בהפרה בוטה של חופש הדת".

הילרי קלינטון מעידה בפני הקונגרס האמריקני בעניין הפיגוע בלוב 23 אוקטובר 2015. רויטרס
"טראמפ תקף מקסיקניים, נשים ועכשיו מוסלמים אמריקניים". הילרי קלינטון/רויטרס

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון הוסיפה כי "טראמפ תקף מהגרים מקסיקניים, טראמפ תקף נשים ועכשיו טראמפ תוקף מוסלמים אמריקניים. באיזשהו שלב אתה צריך לשאול את עצמך – האם זו המדינה שאנחנו רוצים להיות?". מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי הוסיף כי סגירת מסגדים והקמת מאגר נתונים של המוסלמים במדינה "רק תראה שהמדינה לא יודעת להתמודד עם הטרור".

היחיד שהצליח במידת מה להסכים עם דבריו של טראמפ הוא מושל אוהיו ג'ון קייסיק. לדבריו, ראוי שלממשלה האמריקנית יהיה מאגר נתונים של כלל אזרחי ארצות הברית, אולם הסתייג ממאגר שכזה המסווג לפי דת, ומיועד למוסלמים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully