וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים מדממת: 10 ישראלים נרצחו בפיגועים בעיר תוך שבועיים בלבד

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 21:58

הותר לפרסום כי נקבע מותו של אשר פלאי, שנרצח לצד אחיו יעקב בפיגוע בירושלים. בכך, 10 בני אדם נרצחו בשבועיים האחרונים בפיגועים בירושלים: בנווה יעקב נרצחו 7 בני אדם ואמש, הילדים ובן ה-20 נרצחו בתחנת האוטובוס ברמות. המחבלים - כולם תושבי מזרח העיר

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

אתמול, בצהרי יום שישי, האיץ מחבל ברכבו לעבר תחנת אוטבוס בשכונת רמות שבירושלים ורצח את יעקב ישראל פלאי בן ה-6, אשר מנחם פלאי בן ה-8, ואת אלטר שלמה לדרמן בן ה-20. אביהם ואחיהם של יעקב ואשר נפצעו גם הם; האב נפצע בינוני והאח בן העשר קל.

לפני כשבועיים בלבד, אירע פיגוע נוסף בעיר, בשכונת נווה יעקב, בו נרצחו בערב שבת שבעה בני אדם מירי מחבל בן 21 ממזרח ירושלים. יום למחרת, אירע עוד פיגוע בעיר, במגדל דוד, במהלכו נפצעו קשה אב ובנו הקצין מירי.

יעקב ישראל פלאי, בן 6 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יעקב ישראל פלאי, בן 6 שנרצח בפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה
אשר מנחם פלאי, בן 8 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
אשר מנחם פלאי, בן 8 שנרצח בפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה
פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת פיגוע הדריסה אתמול בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל
יעקב ישראל פלאי נרצח בפיגוע בירושלים והובא למנוחות. 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויתו של יעקב ישראל פלאי בן ה-6/פלאש 90, יונתן זינדל

יעקב ישראל פלאי בן ה-6 הגיע למקום בו אירע הפיגוע ברכב של אביו, שהוריד אותו ואת אחיו בתחנת האוטובוס שברמות, בה גרה המשפחה, כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק. הלוויתו התקיימה שעות ספורות לאחר מכן, לפני כניסת השבת, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. עשרות בני אדם הגיעו ללוות את הילד. ההלוויה התקיימה ללא לא נוכחות האב, שמאושפז בבית החולים. אחד מרבני הקהילה בשכונת רמות ספד לו: "אנחנו שבורים ורצוצים. היה אמור לגדול פה תלמיד חכם. לנו זה חסר אבל השם לקח אותו כי הוא השלים, הוא היה שלם".

אח שלישי במשפחה, אשר מנחם פלאי בן ה-8, הגיע לבית החולים שערי צדק ללא רוח חיים, הרופאים הצליחו להשיב לו דופק ונלחמו על חייו קרוב ליממה. בשעות האחרונות נקבע מותו בבית החולים.

אלטר שלמה לדרמן בן ה-20 מת מפצעיו כשעה אחרי הפיגוע. הוא היה תלמיד ישיבה שהתחתן לפני כמה חודשים בלבד והיה לצד אשתו בזמן האירוע. השניים תכננו לנסוע לאלעד, כדי לעשות את השבת אצל הוריו. תחילה עלה חשד כי נפגע על ידי אחד החמושים שירו למוות במחבל, אך אחרי בדיקה גורם במשטרה שלל את אפשרות זו.

פינקל שלמה אלתר שנרצח בפיגוע בירושלים, ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלטר שלמה לדרמן, נפצע בפיגוע הדריסה בירושלים ומת מפצעיו בבית החולים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצחים בטבח בבית הכנסת בירושלים ב-27 בינואר 2023. ללא קרדיט, עיבוד תמונה
הנרצחים בטבח הירי בנווה יעקב שבירושלים/עיבוד תמונה, ללא קרדיט

לאחר הפיגוע אתמול, הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לזירה בכניסה לירושלים ובתום הערכת מצב במשטרה הנחה להיערך ולהכין תוכניות למבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים, החל מיום ראשון הקרוב. "לטיפול בקיני הטרור במזרח ירושלים. מטרת המבצע היא להילחם ולעקור את הטרור מהשורש, להגיע למחבלים הביתה ולעצור את הטרור לפני שהוא מגיע להוציא לפועל פיגועים", נמסר מטעם השר.

מאוחר יותר דחה גורם מדיני בכיר את הצהרתו של בן גביר להיערכות והדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה על מבצע בירושלים רק אחרי התייעצות עם כלל מערכת הביטחון ולאחר דיון מסודר בקבינט המדיני-ביטחוני. "החלטות על מבצע חומת מגן 2 לא מתקבלות באמירה של שר כזה או אחר על איזו מדרכה", אמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הנחה להיערכן ולהכין תוכניות למבצע שומר חומות 2. איתמר בן גביר בזירת הפיגוע אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

המחבל שביצע את הפיגוע הוא חוסיין קראקע, ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים בעל עבר פלילי. קראקע מתגורר בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר ומשפחתו מהר הזיתים. שוטר שהגיע לזירת האירוע ירה בו למוות.

לאחר הפגיעו, נעצרו עשרה מבני משפחתו של המחבל, בהם גם הוריו, אחיו, אשתו, ואדם נוסף שהשכיר למחבל את הבית שבו התגורר. החשודים נלקחו לחקירה במהלכה יבדק האם ידעו על כוונותיו של המחבל לבצע פיגוע. בעקבות מעצר החשודים, החלו עימותים מול תושבי המקום. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות.

חוסיין קראקע, ביצע את פיגוע הדריסה בשכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רצח שני בני אדם, חוסיין קראקע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמו כן, זמן קצר לאחר הפיגוע הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו הנחה לפעול מיידית לאיטום בית המחבל והריסתו. עוד הודיע כי קיים הערכת מצב ביטחונית. בהמשך ביקש להצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה: "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו".

מגורם מדיני נמסר לאחר חקירה עלה כי המחבל היה מתמודד נפש ששוחרר השבוע מבית חולים פסיכיאטרי וחלה הידרדרות במצבו. עוד ציין הגורם כי המחבל התגורר בבית שכור במזרח ירושלים ולכן עדיין לא ברור אם ניתן מבחינה משפטית לאטום או להרוס את ביתו.

בית הכנסת עטרת אברהם, נווה יעקב ירושלים, 29 בינואר 2023. ינון יתח, עיבוד תמונה
בית הכנסת עטרת אברהם, נווה יעקב ירושלים/עיבוד תמונה, ינון יתח

הפיגוע בנווה יעקב נחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שהתרחשו בשנים האחרונות, בו איבדו את חייהם שבעה בני אדם: רפאל בן אליהו בן ה-56, בני הזוג אלי ונטלי מזרחי בשנות ה-40 לחייהם, אשר נתן בן ה-14, שאול חי בן ה-68, אירינה קורולובה, אזרחית אוקראינה ואיליה סוסנסקי בן ה-26.

בבוקר שלאחר מכן אירע פיגוע נוסף בעיר דוד, שבו נפצעו קשה אב ובנו לאחר שנער פלסטיני בן 13 ירה בהם מקרוב עם אקדח שנשא ברשותו. הנוכחים במקום השיבו באש וירו במחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully