וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בירושלים: המחבל - ערבי ישראלי ממזרח העיר

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 18:36

חוסיין קראקע בן ה-30 הוא המחבל שרצח ילד בן 6 וצעיר כבן 20 בשכונת רמות. הוא התגורר בשכונת עיסאוויה. שוטר שהגיע למקום ירה בו למוות. נתניהו הודיע שיפעל לאיטום בית המחבל והריסתו, אלא שגורם מדיני גילה כי המחבל הוא מתמודד נפש ששוחרר מאשפוז השבוע וגר בדירה שכורה

כוחות הביטחון בעיסאוויה עצרו את אשתו של המחבל בפיגוע בירושלים. 10 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חוסיין קראקע, ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים, הוא המחבל שביצע היום (שישי) את פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים ורצח שני בני אדם. קראקע מתגורר בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר ומשפחתו מהר הזיתים, והיה לו עבר פלילי. שוטר שהגיע לזירת האירוע ירה בו למוות.

כוחות משטרה גדולים הגיעו היום בערב לעיסאוייה ובא-טור שבמזרח ירושלים., ועצרו 10 מבני משפחתו של המחבל. בין העצורים היו הוריו של המחבל, אחיו, אשתו, ואדם נוסף שהכיר למחבל את הבית שבו התגורר. החשודים נלקחו לחקירה במהלכה יבדק האם ידעו על כוונותיו של המחבל לבצע פיגוע. בעקבות מעצר החשודים, החלו עימותים מול תושבי המקום. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות.

בנוסף, מגורם מדיני נמסר היום כי לאחר חקירה העולה כי המחבל היה מתמודד נפש ששוחרר השבוע מבית חולים פסיכיאטרי וחלה הידרדרות במצבו. עוד ציין הגורם כי המחבל התגורר בבית שכור במזרח ירושלים ולכן עדיין לא ברור אם ניתן מבחינה משפטית לאטום או להרוס את ביתו.

חוסיין קראקע, ביצע את פיגוע הדריסה בשכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רצח שני בני אדם. המחבל חוסיין קראקע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע נרצחו יעקב ישראל פלאי בן ה-6 ואלטר שלמה לדרמן, תלמיד ישיבה בן 20. כמו כן, נפצעו שני בני אדם נוספים באורח קשה, בהם ילד נוסף, ועוד שני בני אדם פונו לבית החולים במצב בינוני. הילד שנרצח וכמה פצועים נוספים הם בני משפחה.

זמן קצר לאחר הפיגוע הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו "החליט לפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו". אולם, דבר זה מצריך אישור משפטי ובלשכת היועצת המשפטית לממשלה סירבו להתייחס לנושא עד כה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, שנהג ברכב מסוג מאזדה, התנגש בתחנת אוטובוס בשכונת רמות, סמוך לקבר שמואל הנביא, ונורה למוות על ידי שוטר. חמאס בירך על הפיגוע וכתב כי הוא "תגובה טבעית על פשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני, שהאחרון בהם הוא הטבח במחנה הפליטים ביריחו. הג'יהאד האסלאמי: "הפיגוע מדגיש פעם נוספת כי עמנו ימשיך במאבקו עד לעקירת האויב מאדמתו".

עוד בוואלה!

5 מחבלים נהרגו בחילופי אש עם צה"ל ביריחו, בהם השניים שירו לעבר מסעדה בבקעת הירדן

לכתבה המלאה
מעצר קרובי משפחה של חוסיין קראקע, המחבל  בפיגוע הדריסה בירושלים. דוברות משטרת ישראל
מעצר קרובי משפחתו של המחבל/דוברות משטרת ישראל

גם המחבל חיירי עלקם, שביצע את הפיגוע בשכונת נווה יעקב שבעיר לפני שבועיים ורצח שבעה בני אדם, היה ערבי ישראלי ממזרח העיר. לעלקם לא היה עבר ביטחוני. לאחר הפיגוע, אטמו כוחות הביטחון את ביתו.

מוקדם יותר השבוע הרגו כוחות הביטחון חמישה מחבלים, בהם השניים שביצעו את ניסיון הפיגוע במסעדה בצומת אלמוג שבבקעת הירדן לפני כשבוע. הלוחמים נכנסו למחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו כדי לעצור את השניים, שהגיעו למסעדה עם נשקים ואפודים, בעקבות מידע מודיעיני על הדירה שבה הם מסתתרים.

במקום התפתחו חילופי אש עם בין לוחמי גדוד לביאי הבקעה לבין חמושים, במהלכם נהרגו שני המחבלים, שהצהירו כי בכוונתם להמשיך לפגע, ושלושה מחבלים נוספים. שני פלסטינים נוספים נפצעו קשה. לפי דיווחים פלסטיניים, במהלך הפשיטה נעצר בכיר חמאס שאכר עמארה, המתגורר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully