וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שביצע את הפיגוע: חיירי עלקם, תושב מזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 10:09

על פי הדיווחים, מבצע הפיגוע הוא בעל תעודת זהות ישראלית, ללא עבר ביטחוני. גורם ביטחוני מסר כי עלקם וצעיר אחר שנהרג במחנה הפליטים הם בני אותה משפחה. בשועפאט, בחברון ובעזה חגגו את הפיגוע בזיקוקים וחלוקת ממתקים

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/צילום: רוני כנפו, שלו שלום/TPS, רויטרס, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

המחבל שביצע את הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נהרגו שבעה בני אדם, הוא חיירי עלקם, תושב מזרח ירושלים. עלקם חוסל במהלך הירי. לעלקם לא היה עבר ביטחוני. לפי גורם ביטחוני, עלקם וצעיר אחר שנהרג השבוע בשועפאט הם בני אותה משפחה.

על פי העדויות, עלקם הגיע לבית הכנסת בנווה יעקב בשעה 20:15 ופתח בירי של צרורות לעבר אנשים במקום. לאחר מכן הוא נכנס לרכבו וברח, ואז נתקל בשוטרים, ניהל איתם קרב יריות שבסופו חוסל.

אתר רשמי, מתוך טוויטר

תושבים מסרו כי בשועפאט ובשכונות אחרות במזרח ירושלים חגגו את הפיגוע בזיקוקים ובחלוקת ממתקים. כך גם בחברון ובעזה.

חלוקת ממתקים בחברון בתגובה לפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, 27 בינואר 2022. רויטרס
חלוקת ממתקים בחברון, הערב/רויטרס

חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים פלסטיניים נוספים בירכו על הפיגוע. "אם האויב רוצה עוד שפיכות דמים, לא נעמוד מנגד", אמר בכיר חמאס מושיר אל-מסרי לאל-ג'זירה, בהתייחסו לפעולה בג'נין. "אם האויב רוצה לפתוח עוד חזיתות, ההתנגדות מוכנה. אם האויב יבצע עוד מעשי טיפשות, אז נתניהו ישלם מחיר פוליטי כפי שקרה בעבר".

כמו כן, אתמול בערב נעצרו חמישה בני אדם בחיפה לאחר שהניפו דגלי פלסטין במהלך הפגנה. מהמשטרה נמסר כי החמישה חשודים בהסתה לאחר שהניפו שלטים ובהם תמיכה בשהידים ובטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully