וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכנס את הקבינט: "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיים"

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 8:52

ראש הממשלה אמר לאחר הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בירושלים כי יכנס את הקבינט, והודיע כי הוחלט על צעדים מידיים, אך לא פירט. הוא הפציר באזרחים שלא לקחת את החוק לידיים: "יש כוחות ביטחון והם יפעלו לפי הנחיות הקבינט". צה"ל הודיע על תגבור כוחות נוסף ביו"ש

בווידאו: נתניהו: "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיים"/צילום: ניב אהרונסון

בעקבות הפיגוע הקטלני אתמול (שישי) בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מיוחד. לאחר מכן הגיע לזירת הפיגוע, לשם הגיע מוקדם יותר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "צריך לפעול בנחישות ובקור רוח", אמר. "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם, לצורך זה יש לנו את הצבא".

"אנחנו אחרי אירוע קשה שידענו זה שנים", אמר נתניהו בתחילת דבריו. "אנחנו מאחלים החלמה לפצועים. אני רוצה לשבח את השוטרים שפעלו בתושייה יוצאת מן הכלל. הם הגיעו תוך דקות, גם דקות לפעמים זה מאוחר מדי".

הוא המשיך, "כינסתי הערכת מצב לקיים פעולות מהירות. צריך לפעול בנחישות ובקור רוח. אני קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם. לצורך זה יש צבא ומשטרה, כוחות ביטחון. הם יפעלו לפי הנחיות הקבינט".

נתניהו בהצהרה לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. רויטרס
נתניהו, הערב/רויטרס
רוני כנפו, ג'אמל עוואד

בתום הערכת מצב בצה"ל, הורה הרמטכ"ל הרצי הלוי על תגבור נוסף של הכוחות האזור יהודה ושומרון. זאת, לאחר ששעות לאחר הפיגוע כבר הוחלט על תגבור ראשון. בהתאם לכך, הבוקר הוקפץ גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים לאזור יהודה ושומרון. מאוחר יותר היום תתקיים הערכת מצב ביטחונית נוספת , במהלכה ישקלו את היקף ההתרעות ויבחנו תגבור נוסף.

כמו כן, גורמים במערכת הביטחון מתעמקים כעת בשאלת שאלת המיומנות המקצועית שהציג המחבל בנשק. גורמי הביטחון מעריכים שקדם לירי אימון בנשק ולכן נבדקת לעומק האפשרות שקיבל סיוע או שיתף אדם נוסף בכוונותיו.

מוקדם יותר עדכנה לשכת שר הביטחון יואב גלנט כי בעקבות הפיגוע השר מקבל דיווחים מבצעיים שוטפים מכוחות הביטחון, וצפוי לקיים בהקדם הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ"ל, ראש שב"כ וגורמי ביטחון נוספים. השר גלנט נמצא בדרכו ארצה מטקס הברית של נכדו.

נתניהו בהצהרה לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. רויטרס
נתניהו בזירה, אתמול בערב/רויטרס

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי אמר לאחר האירוע: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב עם מספר רב נפגעים. אנחנו מקיימים כרגע סריקות באזור כדי לשלול את האפשרות שיש עוד מעורבים שמסתובבים חופשי. המחבל נוטרל על ידי שוטר ומנדב של משטרת ישראל , הם מנעו פיגוע גדול יותר וניטרלו את המחבל".

במשטרה מסרו כי ההיתקלות עם המחבל הייתה בתוך פחות כ-5 דקות מקבלת הדיווח הראשון אודות הירי. עם זאת, תושבים טענו כי למשטרה לקח לפחות כרבע שעה להגיע לזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully