וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בבית כנסת בערב שישי: 7 נרצחים בירושלים

מחבל פתח במסע הרג כשהגיע לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בבירה. שני שוטרים נטרלו אותו. 3 נוספים נפצעו קשה ובינוני. בן גביר הגיע לראשונה כשר בממשלה לזירת פיגוע - וזכה לצעקות: "זה במשמרת שלך", והשיב: "חובת ההוכחה עלינו". האירוע מתרחש יום אחרי הפשיטה בג'נין

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/צילום: רוני כנפו, שלו שלום/TPS, רויטרס, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שבעה בני אדם נרצחו הערב (שישי) בפיגוע ירי בשכונת נווה יעקב בירושלים. בין הנרצחים הם בני הזוג אלי ונטלי. כמו כן, עוד שני בני אדם נפצעו קשה, ואחד בינוני. את הפיגוע ביצע חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה. לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה, הנחה הרמטכ"ל הרצי הלוי על תגבור כוחות באוגדת יהודה ושומרון ועל היערכות לתרחישי הסלמה.

לפי עדי ראייה במקום, המחבל הגיע ברכב לפתח בית הכנסת בשכונה, פתח באש לעבר המתפללים והמשיך בנסיעה. הוא נוטרל בתום מצוד משטרתי אחריו, במהלכו ירה לעברם.

"מדובר בפיגוע קשה מאוד", סיפר פרמדיק מד"א פאדי דקידק מזירת הפיגוע. "ראינו אישה וארבעה גברים שוכבים על הכביש. הם סבלו מפצעי ירי והיו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. שלושה פצועים נוספים בהם אישה כבת 70 במצב אנוש פונו לבי"ח הדסה בהר הצופים".

רוני כנפו, ג'אמל עוואד

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שהגיע לזירה אמר: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב עם מספר רב נפגעים. אנחנו מקיימים כרגע סריקות באזור כדי לשלול את האפשרות שיש עוד מעורבים שמסתובבים חופשי. המחבל נוטרל על ידי שוטר ומנדב של משטרת ישראל, הם מנעו פיגוע גדול יותר וניטרלו את המחבל".

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים אמר כי: "המחבל הגיע לשדרות נווה יעקב, מבצע ירי, פוגע במספר אנשים, ממשיך לרכבו ונוסע לכיוון הכללי של בית חנינא. השוטרים במקום קיבלו דיווח והחלו לחתור למגע. הם זיהו את הרכב שהחל לבצע ירי לעברם, החלו במרדף אחריו. המחבל החל להימלט ברגל, השוטרים דלקו אחריו והצליחו לנטרלו".

כמה שעות לאחר הפיגוע, כוחות הביטחון נכנסו לבית משפחת המחבל שבשכונת א-טור במזרח ירושלים. בנוסף, מהמשטרה נמסר כי הוריו של המחבל עוכבו לחקירה.

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת הפיגוע, הערב/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות פרסום האירוע, ברשתות החברתיות הערביות היללו את המחבלים והגדירו את המעשה "נקמה על המעשים בג'נין".

חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים פלסטיניים נוספים בירכו על הפיגוע. "אם האויב רוצה עוד שפיכות דמים, לא נעמוד מנגד", אמר בכיר חמאס מושיר אל-מסרי לאל-ג'זירה, בהתייחסו לפעולה בג'נין. "אם האויב רוצה לפתוח עוד חזיתות, ההתנגדות מוכנה. אם האויב יבצע עוד מעשי טיפשות, אז נתניהו ישלם מחיר פוליטי כפי שקרה בעבר".

בהמשך שוחח היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן בטלפון עם מקבילו הישראלי צחי הנגבי, הביע תנחומים על קורבנות הפיגוע בירושלים והדגיש כי הנשיא ביידן שולח תמיכה לממשלת ישראל ולעם הישראלי.

נתניהו ובן גביר בזירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. רויטרס
נתניהו בזירה, הערב/רויטרס

מעיריית ירושלים נמסר כי צוותי עיריית ירושלים נמצאים במקום האירוע ומעניקים את כל הסיוע הנדרש לכוחות הביטחון ולתושבים. במסגרת זו משתתפים בסיוע גם כוחות שיטור עירוני ורווחה. "ראש העיר עוקב באופן שוטף אחר האירוע" נאמר בהודעת העירייה.

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הגיב לפיגוע: "אנו מגנים ודוחים כל פיגוע בו נרצחים אזרחים וחפים מפשע. אני משוכנע שפעולה זו ואחרות דומות לה תרחיק את האפשרות למצוא פתרון לסכסוך ולהגשים את חזון השלום, הביטחון ההדדי, השותפות והסובלנות בארץ הקדושה. אני קורא לכולם לנהוג באיפוק, ולשתף פעולה כדי למצוא דרך להרגיע את המצב וכדי להציל את חייהם של אנשים רבים".

משרד הבריאות פתח באמצעות עמותת ער"ן מענה תמיכה רגשית עבור תושבי ירושלים ואזרחים בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בירושלים במספר טלפון: 1201. כמו כן, נפתח מענה לנפגעי חרדה בבית החולים שערי צדק שיפעל החל ממוצאי שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully