וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה בפיגוע בירושלים: "רבע שעה התקשרנו למשטרה, אף אחד לא הגיע"

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 8:32

בפיגוע הרצחני בבית הכנסת בבירה נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו שלושה נוספים. עד ראייה מהמקום סיפר כי ראה את המחבל בעודו יורה במקום: "זרקתי עליו סלע גדול והוא המשיך לירות, הכל קרה מהר". התושבים מתחו ביקורת על המשטרה שלא הגיעה בזמן ומנעה פגיעה בחפים מפשע

בווידאו: עדות ראייה מהפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים/צילום: קארין שגיא

עדי ראייה בזירת הפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים סיפרו הערב (שישי) כי עם תחילת האירוע, התקשרו למשטרה במשך דקות ארוכות, אך לא ענו להם. "שמענו את הפיגוע, מישהו רץ להתקשר למשטרה ולקח להם יותר מרבע שעה להגיע".

"ראיתי את המחבל ממשיך בריצה, זרקתי עליו סלע גדול", סיפר שלום בורוכוב, שבדיוק חזר מביקור משפחתי כששמע את היריות בשכונה. "המחבל המשיך ואז הוא שוב ירה - הכל קרה מהר". הוא הוסיף, "יש ירי בנווה יעקב בכל יום שישי, חשבנו שזה חתונה".

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"לקח למשטרה רבע שעה להגיע". זירת הפיגוע, הערב/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עד ראייה נוסף שהיה במקום בו נתפס המחבל, סיפר שכוחות משטרה נכחו כקילומטר מהאירוע עקב מהומות שהתרחשו באותה שעה בבית חנינא. "אנחנו שמענו יריות מבית הכנסת ליד", סיפר. "נעלנו את בית הכנסת, והלכתי להביא נשק. חבר שלי מאיחוד הצלה היה שם והמחבל ירה לכיוון שלו - במזל לא פגע".

"אנחנו גרים פה בשכונה, יש לי ילדים שגרים באזור, זה מפחיד", אמרה תושבת המקום. לדבריה, "אנחנו גרים בסביבה ליד שכונות ערביות, ואין בעיות - עוברים חופשי בדרכים".

עוד בוואלה!

פיגוע ירי בבית כנסת בערב שישי: 7 נרצחים בירושלים

לכתבה המלאה
פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

תושב אחר מהשכונה סיפר כי היא "נפגעת מכדורים כל הזמן. כל יום רכב אחר עם חור, בית עם חור". לדבריו, "אנחנו ליד מחנה שועפט ואין מענה. צריך להשתלט על המחנה. יש שעות שמפחיד להסתובב פה בשכונה".

מהמשטרה נמסר: "בעקבות דיווחים שהתקבלו לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים. בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל - כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצטרף שוטר נוסף, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף". עוד הוסיפו כי "בתוך כחמש דקות מקבלת הדיווח הראשון במוקד המשטרה אודות הירי - נוטרל המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully