וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הכריז על "חומת מגן 2"; גורם מדיני בכיר: החלטות על מבצע לא מתקבלות על מדרכה

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 18:50

השר לביטחון לאומי הנחה להיערך למבצע נרחב מיום ראשון במזרח ירושלים. אלא שהגורם הבכיר דחה את הצהרתו והדגיש כי רה"מ נתניהו יקבל החלטה על מבצע רק בתום התייעצות עם גורמי הביטחון ובתום ישיבת קבינט מדיני-ביטחוני

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת פיגוע הדריסה היום (שישי) בכניסה לירושלים. בתום הערכת מצב במשטרה, בן גביר הנחה להיערך ולהכין תוכניות למבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים החל מיום ראשון הקרוב. "לטיפול בקיני הטרור במזרח ירושלים. מטרת המבצע היא להילחם ולעקור את הטרור מהשורש, להגיע למחבלים הביתה ולעצור את הטרור לפני שהוא מגיע להוציא לפועל פיגועים" - כך נמסר מטעם השר.

אלא שגורם מדיני בכיר דחה הערב את הצהרתו של בן גביר על כך שהורה למשטרה להיערך למבצע "חומת מגן 2" החל מיום ראשון. הגורם הדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה על מבצע בירושלים רק אחרי התייעצות עם כלל מערכת הביטחון ולאחר דיון מסודר בקבינט המדיני-ביטחוני.

"החלטות על מבצע חומת מגן 2 לא מתקבלות באמירה של שר כזה או אחר על איזו מדרכה", אמר הגורם המדיני.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בן גביר בזירת הפיגוע/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי הגורם המדיני, מחקירה ראשונית עולה כי המחבל שביצע את הפיגוע הינו מתמודד נפש ששוחרר השבוע מבית חולים פסיכיאטרי וחלה הידרדרות במצבו. הגורם המדיני ציין כי המחבל גר בבית שכור בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים ולכן עדיין לא ברור אם ניתן מבחינה משפטית לאטום או להרוס את ביתו.

הגורם המדיני הבכיר ציין כי ראש הממשלה נתניהו אינו סבור שיש סיבה לנקוט בצעדי ענישה קולקטיבית נגד תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים בתגובה לפיגוע, במיוחד לאור העובדה שישראל מנסה להרגיע את השטח לקראת חודש הרמדאן ופסח וכדי שניתן יהיה למקד את תשומת הלב של מערכת הביטחון באיום האיראני.

"יש צעדים מבצעיים שניתן וצריך לעשות גם מול מפגע בודד אבל צריך לעשות זאת בצורה מאוזנת. יש ציבור רחב במזרח ירושלים שלא עושה פיגועים. אנחנו רוצים רוצים שכלל האנשים יצליחו להנות מחופש פולחן ברמדאן ובפסח", אמר הגורם המדיני הבכיר.

עוד בוואלה!

פיגוע דריסה בירושלים: שניים נרצחו וארבעה נפצעו, המחבל נורה למוות

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום הצטרף בן גביר בזירה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים וכוחות הביטחון שנכחו בזירה. בתיעוד שהפיצו חדשות כאן 11, ניתן לראות אותו מתווכח עם המפכ"ל.

לאחר הפיגוע, הודיע נתניהו כי קיים הערכת מצב ביטחונית. "הנחיתי לתגבר כוחות, לבצע מעצרים ולפעול מיד לאיטום בית המחבל והריסתו", מסר. בהמשך ביקש להצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה, "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו".

"מודה לראש הממשלה שמאמץ את המדיניות שלי. נאטום את הבית כמה שיותר מהר", אמר בן גביר. "הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולבצע מעצרים, לבדוק רכב רכב". עוד ציין בן גביר כי רצה לקיים סגר באזור מגוריו של המחבל במזרח ירושלים, אך הדבר לא מתאפשר משפטית. "אני רוצה ליישם עונש מוות למחבלים ובשבוע הבא מקדמים את חוק הנשק. יש עוד הרבה מה לעשות", אמר השר. "אין יותר קשה מהלגיע לאירוע שבו נרצח ילד. אין אירועים יותר קשים מאלה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את בן גביר לאחר הצהרתו ואמר כי "שר הטיקטוק והפיתות 'הנחה' על יציאה למבצע חומת מגן 2. אין קבינט, אין הערכת מצב, אין תיאום בין כוחות הבטחון. אם זה לא היה מסוכן זה היה מגוחך. כמוהו".

בפיגוע בשכונת רמות בירושלים נרצחו צעיר בשנות ה-20 לחייו וילד בן 6, ועוד ארבעה בני אדם נפצעו. ילד בן 8 נפצע באורח אנוש, גבר כבן 30 במצב קשה ושניים במצב בינוני. צוותי רפואה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של הילד במקום, מותו של הצעיר נקבע אחרי שפונה לבית החולים. המחבל נורה למוות על ידי עוברי אורח שהיו באזור הפיגוע. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, חסיין קראקע בן 31 מעיסאוויה במזרח ירושלים.

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות. ללא, מערכת וואלה!
מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, ללא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע: "רגע לפני כניסת השבת, וליבנו דואב בכאב נורא כשמחבל מתועב גדע את חייהם של ילד קטן ובחור צעיר בפיגוע דריסה בירושלים. יחד עם כל עם ישראל, אני כואב את כאב המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא. מחזק את כוחות הביטחון הפועלים בנחישות בהגנה על אזרחי ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם בתגובה: "כואב כואב כואב. האחריות כבדה ומדירה שינה מעיניי. מתחייב לעשות הכל, אבל הכל, כדי להביא בעזרת השם ביטחון לאזרחי ישראל. ‏יש לנו עסק עם מפלצות שמזכירות לנו שוב ושוב מי האויב האמיתי שכולנו חייבים להיות אחים ומאוחדים במלחמת החורמה נגדו. במאבק חסר פשרות בטרור, בצעדים קשים נגד תומכיו, ובתנופת בניה ופיתוח אדירה בכל מרחבי ארצנו שתבהיר לאויב שהוא לעולם לא ישיג את מטרתו לגרש אותנו מארצנו".

יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס פרסם בתגובה: "אמשיך לדחות ולגנות כל פגיעה באזרחים וחפים מפשע, במיוחד כאשר מדובר בילדים. מאמין שאפשר למצוא דרך אחרת מוסרית יותר ומועילה יותר לבנות גשרים של שלום וסובלנות לעתיד טוב יותר בין שני העמים כאן. אני קורא להפסיק כל מעשה שפוגע בחיי אדם, ולתת הזדמנות לדרכי שלום והדברות. חפצי חיים אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully