וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך הלילה: בן גביר קיים שיחת בירור עם מפקד מחוז ירושלים

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 10:04

לאחר ההפגנות בבירה אמש, השר לביטחון לאומי זימן לשיחה את דורון תורג'מן, וטען כי ניתנה הוראה לשוטרים "שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים". המפכ"ל תקף את השר על שיחת הבירור: "מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים במהלך הלילה (חמישי) שיחת בירור עם מפקד משטרת מחוז ירושלים, דורון תורג'מן. זאת לאחר שלטענתו של בן גביר "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים" ולא פעלה כדי לעצור את המפגינים אתמול מול ביתו של ראש הממשלה ברחוב עזה בבירה.

השר תקף את המוחים. "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה", אמר. בהמשך הודיע כי יזמן לשיחה, עוד באותו הערב, את מפקד המחוז. "כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביד יחד עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/ראובן קסטרו

לאחר הודעת בן גביר, גיבה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את התנהלות שוטרי ומפקד המחוז במחאות על הרפורמה המשפטית. הוא תקף את השר שהודיע על זימון מפקד המחוז לבירור. המפכ"ל הוסיף לעמוד לצד השוטרים שפעלו במקום. "עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר", אמר. "מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

להערכת המשטרה הפגינו אמש בירושלים כ-400 בני אדם בשני מוקדים ברחוב עזה. שוטרים נאלצו לכבות צמיג בוער שהודלק במחאה ולעצור מפגינים שניסו לעצור את תנועת הרכבת הקלה. כתוצאה מהפרות הסדר פרצו עימותים שבמהלכם נעצרו שלושה בני אדם, אחד מהם טייס קרב בן 74.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פעלה לאפשר את חופש המחאה והביטוי למאות מפגינים שהגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט. חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully