וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב בן ה-6 ואשר בן ה-8 נרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים, אביהם במצב קשה

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 23:17

אב המשפחה הוריד את ילדיו בתחנת האוטובוס שברמות, כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק. בזמן שחיכה עמם, הגיע המחבל ופגע בהם בעוצמה. יעקב ישראל פלאי בן ה-6 הובא למנוחות לפני כניסת השבת, מותו של אשר בן ה-8 נקבע בבית החולים

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

יעקב ישראל פלאי בן ה-6 ואשר מנחם פלאי בן ה-8 נרצחו אמש (שישי) בפיגוע הדריסה בירושלים. הילדים הגיעו לזירה ברכב של אביו, שהוריד אותם בתחנת האוטובוס שבשכונת רמות, בה גרה המשפחה, כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק.

אשר מנחם פלאי, בן 8 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
אשר מנחם פלאי, בן ה-8, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

המחבל שהגיע למקום האיץ לעבר התחנה ופגע בהם בעוצמה. מותו של יעקב נקבע במקום כעבור כמה דקות והוא הובא למנוחות עוד לפני כניסת השבת. אחיו בן ה-8 פונה במצב אנוש לבית החולים. הרופאים הצליחו להשיב לו דופק ונלחמו על חייו קרוב ליממה. בשעות האחרונות נקבע מותו בבית החולים.

האב עצמו נפצע קשה ופונה לבית החולים, שם חל שיפור במצבו והוא מוגדר כעת בינוני. הוא סובל מפגיעות קשות בפלג גופו התחתון. אח נוסף, כבן 10, נפצע קל בפיגוע.

יעקב ישראל פלאי, בן 6 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יעקב ישראל פלאי בן ה-6, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

עשרות בני אדם התכנסו זו בשכונת רמות בירושלים לקראת הלוויה של אשר מנחם פלאי בן ה-8 שנרצח בפיגוע בשכונת רמות בירושלים. האב צופה בהלוויית בנו בשידור חי מבית החולים. בהלוויה משתתף גם השר יצחק וסרלאוף.

הסבא, הרב שמואל פלאי, ספד לנכדיו בהלוויה: "הנאהבים והנעימים, בחייהם ובמותם לא נפרדו. זה לא דבר נורמלי, זה לא דבר טבעי להרוג שני ילדים קטנים, בריאים ומזהירים. החיוכים שלהם, שמחת החיים שלהם, המוות שלהם זה לא יציאה מהדלת - זה יציאה מהחלון".

האח, צבי פלאי, ספד לאחיו בלוויה: "אושי, אושי, יעקב. כל שבוע בשעה הזאת היה חוזר עם אבא ואפשר היה לראות את החיוך על הפנים, את השמחה שהוא היה נותן לקדוש ברוך הוא. מת על קידוש ה'. הייתי איתו ברגעים האחרונים. מקווה שהוא עכשיו במקום גבוה, שהקב"ה ייתן לנו כוח להמשיך, תן כוח לאמא. לכל המשפחה, ותתחננו שאבא יבריא. תתחננו שייצא מזה בשלום, הוא לא יודע מה קורה איתם בכלל. אני מבקש סליחה מיעקב, אושי, מבקש סליחה בשמי ובשם כל המשפחה".

הלוויתו של יעקב פלאי התקיימה ביום שישי, לפני כניסת השבת, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. עשרות בני אדם הגיעו ללוות את הילד. ההלוויה התקיימה ללא לא נוכחות האב, שמאושפז בבית החולים. אחד מרבני הקהילה בשכונת רמות ספד לילד: "אנחנו שבורים ורצוצים. היה אמור לגדול פה תלמיד חכם. לנו זה חסר אבל השם לקח אותו כי הוא השלים, הוא היה שלם".

הלווית אשר מנחם פלאי, קורבן פיגוע הדריסה בתחנת אוטובוס בשכונת רמות ירושלים, 11  בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
הלווייתו של אשר מנחם פלאי/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון
יעקב ישראל פלאי נרצח בפיגוע בירושלים והובא למנוחות. 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
קברו של יעקב פלאי בן ה-6/פלאש 90, יונתן זינדל
יעקב ישראל פלאי נרצח בפיגוע בירושלים והובא למנוחות. 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יעקב ישראל פלאי הובא למנוחות/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר נערכה בירושלים הלוויתו של אלטר שלמה לדרמן, ובה השתתפו מאות בני אדם. האדמו"ר מפינסק קרלין, מנהיגו הרוחני ספד בהקלטה ואמר: "שמענו על מה שקרה על ידי איש בליעל, אנחנו מדברים עם כאב כזה, אנחנו לא יכולים לדבר, אנחנו לא יכולים להגיד כלום, כאיש אחד בלב כאב אחד, זו טרגדיה שהרעידה את כלל ישראל. אישה יצאה לפני שבת להיות אצל ההורים, והיא רואה את בעלה עולה לאבא שבשמים. כזאת טרגדיה, אין אומר ואין דברים".

המחבל שביצע את הפיגוע הוא חוסיין קראקע, ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים. קראקע מתגורר בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר ומשפחתו מהר הזיתים, והיה לו עבר פלילי. שוטר שהגיע לזירת האירוע ירה בו למוות.

הלווית אשר מנחם פלאי, קורבן פיגוע הדריסה בתחנת אוטובוס בשכונת רמות ירושלים, 11  בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
הלווייתו של אשר מנחם פלאי, 11 בפברואר 2023/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון
פינקל שלמה אלתר שנרצח בפיגוע בירושלים, ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נרצח לעיני אשתו. אלטר שלמה לדרמן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זמן קצר לאחר הפיגוע הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו הנחה לפעול מיידית לאיטום בית המחבל והריסתו. עוד הודיע כי קיים הערכת מצב ביטחונית. בהמשך ביקש להצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה: "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ואמר כי "הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב שכונת עיסאוויה, (בה התגורר המחבל, י.א) ולבצע מעצרים, לבדוק רכב רכב". בן גביר ציין כי רצה לקיים סגר באזור מגוריו של המחבל במזרח ירושלים, אך הדבר לא מתאפשר משפטית.

"אנחנו הולכים להערכת מצב. הצעדים שאמרתי כאן לא מספיקים, אני רוצה ליישם עונש מוות למחבלים ובשבוע הבא מקדמים את חוק הנשק. יש עוד הרבה מה לעשות", אמר השר. "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע שבו נרצח ילד. אין אירועים יותר קשים מאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully