וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לנתניהו והיועמ"שית: נמקו מדוע אין להכריז נבצרות על רה"מ

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 13:08

בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, השופטת דפנה ברק ארז הורתה לנתניהו ובהרב מיארה להסביר מדוע אין להרחיק את הראשון מהמערכת הפוליטית בעקבות המשפט שמתנהל נגדו. בנוסף, על המדינה להשיב לעתירה עד לחודש הבא

בווידאו: נתניהו: יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה/מערכת וואלה!

בג"ץ הורה היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לנמק מדוע לדעתם אין להוציא את נתניהו לנבצרות, בעקבות המשפט שמתנהל נגדו, וקידום המהפכה המשפטית. שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה למדינה להשיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון עד החודש הבא.

לאחרונה הופצו דיווחים כי בלשכתה של בהרב מיארה נערכו דיונים על הוצאת נתניהו לנברצות, אך היא הכחישה. לאחר מכן הודיעה כי התקבלה פנייה של ארגון "משמר הדמוקרטיה הישראלית", בעניין הנבצרות. "נתניהו הנאשם בעבירות פליליות חמורות אינו רשאי לפעול לקידום תוכנית חקיקה שמטרתה החלשת המערכת המשפטית", נכתב בפניית הארגון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על החטלת בג"ץ לא לדחות את העתירה. לדבריו, מדובר "בהוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. ‏עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נבצרות על הפרק? נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

בשבוע שעבר הבהירה היועמ"שית לראש הממשלה כי הוא מנוע מלקדם את המהפכה המשפטית, בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי. במכתב ששלחה לנתניהו, הבהירה הבהירה בהרב מיארה כי הוא מנוע מקידום הרפורמות במערכת המשפט גם בעקיפין דרך גורמים אחרים.

המכתב, שגובש על ידי המשנה גיל למון אך נשלח בשם היועצת, נכתב בין היתר על רקע פניות שהתקבלו בנוגע לחשד לניגוד עניינים של נתניהו הנמצא בעיצומו של משפטו, "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט".

עוד בוואלה!

ח"כ רוטמן: צריך להכניס את מנדלבליט לכלא בעקבות דבריו ב"עובדה"

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
כן תידרש לדון בנבצרות נתניהו? בהרב מיארה/שלומי גבאי

זאת, לפי המכתב "בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021. מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

בתגובה לחוות דעתה, מסר נתניהו לבג"ץ כי היא אינה מקובלת עליו, וביקש שבועיים לתגובה מלאה על מכתבה. בעקבות מכתבה, בכירים בקואליציה תקפו אותה וטענו כי מטרתה היא למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully