וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רוטמן: צריך להכניס את מנדלבליט לכלא בעקבות דבריו ב"עובדה"

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 13:14

יו"ר ועדת חוקה התייחס בראיון לניסים משעל ב-103 לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר בתוכנית "עובדה" וטען כי על הדברים שאמר הוא צריך להיכנס לכלא. "בן אדם שמדבר על תיקון מערכת המשפט ומשתמש בטרמינולוגיה של דם ברחובות הוא בן אדם חסר אחריות שקורא להמרדה ומסית"

בווידאו: יקי אדמקר בשיחה אישית עם עו"ד שמחה רוטמן/צילום: ניב אהרונסון

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס הבוקר (שישי) בריאיון ל-103FM לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, בריאיון אמש לאילנה דיין בתוכנית "עובדה". לטענתו, מנדלבליט צריך להיכנס לכלא. "בן אדם שמדבר על תיקון מערכת המשפט ומשתמש בטרמינולוגיה של דם ברחובות הוא בן אדם חסר אחריות שקורא להמרדה, שמסית, והעובדה שהאדם הזה היה יועץ משפטי היא בושה וחרפה", אמר.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את רוטמן בעקבות האמירה, ומסר: "הסמן הקיצוני שמוביל את ביטול הדמוקרטיה הישראלית רוצה עכשיו לזרוק לכלא אנשים שמעזים לחשוב אחרת. כמה צפוי". גם חבר הכנסת גדעון סער מתח ביקורת על דבריו של רוטמן, וטען כי הם שקריים. "מנדלבליט כלל לא קרא לאלימות, אלא הביע חרדה שנגיע לשם", מסר שר המשפטים לשעבר. רוטמן חושף את החוצפה של מחוללי ההפיכה המשטרית: הם גורמים לקרע החברתי החמור בתולדות המדינה וגם מנסים לגלגל את האחריות על אחרים. גם חושף את כוונתו לכלוא מתנגדי ההפיכה".

רוטמן, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, הסביר בשיחה עם ניסים משעל מדוע הוא סבור כי היועץ המשפטי לשעבר צריך להיכנס לכלא. "אם יש הצדקה לקידום רפורמה ואהרון ברק בדימוס מדבר על כיתת יורים ויועמ"ש בדימוס מדבר על דם ברחובות, כשמה שאנחנו עושים פה זה לקדם מערכת משפט, הפרדת רשויות והשבת הריבונות לעם. אני צריך להסביר את עצמי? אתה מבין לאיזה עיוות אתה מביא את המדינה? אתה מבין מה אתם עושים?".

"במקום שאתה תעלה עכשיו מהיום במשך חודשים כמו שעשיתם תמיד בתקשורת כל בן אדם שמתנגד לפסיק הכי קטן ברפורמה שלי ולפני שהוא פותח את הפה תשאל אותו האם אתה מגנה אלימות ודם ברחובות, אתה לא תרשה לו לדבר על מילה אחת לפני שאתה משחיל אותו דרך שרשרת של גינויים, במקום זה אתה מעלה אותי ושואל אותי מה אני עושה? אין לך בושה?".

רוטמן נשאל מדוע הוועדה בראשותו, שעוסקת בחקיקת הרפורמה במערכת המשפט שמוביל שר המשפטים יריב לוין, לא מוכנה לעצור את הדיונים לשבועיים, כפי שביקש נשיא המדינה יצחק הרצוג. הוא השיב כי הוא לא מכיר פנייה כזו. "אם תהיה פנייה רשמית אני האחרון שיזלזל בנשיא, בוודאי אתייחס לנשיא ולכל אדם שיפנה אליי בכבוד. מאחר והבקשה באה אחרי שהנשיאה הציבה כתנאי לדבר את עצירת דיוני הוועדה, מאחר והאמירה שלי וגם האמירה של שר המשפטים הייתה שאנחנו מוכנים לשבת לדבר עם כל אחד בלי תנאים מוקדמים, עצירה של הדיונים לשבועיים לא עונה לאמירה בלי תנאים מוקדמים".

לטענתו, הוא לא עושה תנאים לנשיא. "למרות ההתבטאויות בעיניי האיומות ונוראיות של בכירים במערכת המשפט בעבר ובהווה, אם הנשיא קורא לי או לכל אחד אחר לבוא ולדבר, אני לא עושה חשבונות ואני בא. אני בטוח שהנשיא לא יעשה את זה מסיבה מאוד פשוטה, יש לו הרבה שנים בעברו כפוליטיקאי מיומן, והוא יודע שהישג מרכזי עבור אופוזיציה באשר היא זה לדחות דיונים. כך עובדת אופוזיציה. הוא מבין שהדרישה של נשיאת העליון היא לא דרישה של נשיאת בית משפט עליון במדינה דמוקרטית, אלא של אופוזיציה".

שמחה רוטמן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן/ראובן קסטרו

רוטמן הוסיף שהוא פנה לאסתר חיות, נשיאת בית משפט העליון, בבקשה לשיח. "התשובה הייתה 'לא, אני מציבה אולטימטומים כאילו אני אחרונת יושבי האופוזיציה שעושה סחר מכר על שעות דיון בוועדה, אם אתם רוצים לשבת איתי ולדבר אני מציבה תנאים'. אנחנו דנים ברפורמה הזו כמעט חודש, עוד לא הייתה הצבעה אחת. הדרישה הזו שהיא בעיניי מדהימה, אני מתחתי עליה ביקורת ומוכן שוב אם תרצה".

"אני אומר בצורה ברורה, במדינה דמוקרטית, כשנשיא המדינה קורא לנשיאת בית המשפט העליון ולשר המשפטים לשבת לדבר, נשיאת בית המשפט העליון לא מציבה שום תנאי מוקדם. העובדה שהנשיאה אמרה 'אני מציבה תנאי', זה בעייני פגיעה אדירה בנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully