וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג קורא לממשלה לעצור זמנית את קידום המהפכה המשפטית: "תאפשרו הידברות"

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 20:01

הנשיא התייחס לרפורמה שמקדמת הקואליציה ואמר כי "יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות, צריך לנהל דיאלוג על הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מדי". עוד גינה את האיומים על נתניהו: "הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים, קורא לכולם - תעצרו רגע ותנשמו"

בווידאו: נתניהו: יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא הערב (ראשון) לממשלה לעצור זמנית את המהפכה המשפטית שהיא מקדמת, כדי לאפשר להידברות עם האופוזיציה. "תעצרו רגע את כל התהליך, תנשמו עמוק, תאפשרו הידברות כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הדברות", אמר הרצוג. "צריך לסחוב את האלונקה ביחד, כל חלקי העם, ולנהל דיאלוג על הכאבים ועל הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מדי".

יש לציין כי הנשיא מנסה כבר כמה שבועות לתווך בין הממשלה ובכירי מערכת המשפט בנוגע למהפכה המשפטית, אך בליכוד מסרבים לדרישה להקפאת החקיקה וטוענים כי מדובר בתנאי מוקדם למשא ומתן. מוקדם יותר היום אמר שר המשפטים לוין בריאיון לערוץ 13: "דבר אחד שלא יהיה ספק - לא תהיה הקפאה של הרפורמה אפילו לדקה".

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
"תעצרו רגע את כל התהליך, תאפשרו הידברות". הנשיא הרצוג/ראובן קסטרו

עוד התייחס הנשיא לאיומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "כשאני רואה שמאיימים על ראש ממשלה ברצח, ברצח!, אני אומר לעצמי - 'אנחנו לא מבינים שהאלונקה תיפול באחת'". "זה דבר נורא שחייב להסיר אותו בכל דרך ולמחוק את הכתם הזה, אסור להשתמש בכלל בביטויים כאלו בדיון. הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים, ואני קורא מכאן לכל מי שעוסק בוויכוח: תעצרו רגע - תנשמו".

הרצוג התייחס גם להסתה נגד המתנגדים לרפורמה ואמר כי "אני שומע שמכנים אנשים ומנהיגים בציבור ומשווים אותם לנאצים. אנשים שוכחים מה הייתה השואה כשמשתמשים כלאחר יד במונח נאצי. כשמקללים ומאיימים על החיים של עובדי מדינה, שבאים וקמים בבוקר כדי לשרת אותנו, אני אומר 'אנחנו ממש במו ידינו מפילים את האלונקה'". את הדברים אמר ללוחמי גולני שהגיעו לפגישה בביתו.

עוד בוואלה!

מקרון לנתניהו: אם המהפכה במשפט תעבור, נסיק שישראל לא שותפה לתפיסתנו הדמוקרטית

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"מאיימים על ראש ממשלה ברצח, זה נורא". רה"מ נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום אמר אמר נתניהו בישיבת הממשלה כי הוא "מצפה מראשי האופוזיציה לפעול להרגעת הרוחות בעם, ולעצור את ההסתה הפרועה נגדי, נגד משפחתי, שרי הממשלה וח"כים". לפני הישיבה קראה שרת התחבורה מירי רגב להגיש כתב אישום על הסתה ברצח נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, עו"ד דוד חודק והטייס לשעבר זאב רז.

רז, שעורר סערה גדולה בסוף השבוע האחרון לאחר שכתב בפוסט בפייסבוק כי יש להרוג "ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה", נחקר היום במשך כארבע שעות בלהב 433, ובסיום החקירה שוחרר בערבות. עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בארץ, התבטא בחריפות ימים ספורים קודם לכן כשאמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה לא אהסס להשתמש באש חיה". גם הוא נחקר היום במשטרה.

המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה כוללת שינויים נרחבים במערכת המשפט, בהם שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שתישלט בידי הקואליציה, ביטול עילת הסבירות וחקיקת פסקת התגברות על בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully