וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה"

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 13:47

בפתח ישיבת הממשלה, רה"מ קרא לחברי הכנסת "לפעול להרגעת הרוחות בעם ולעצור את ההסתה הפרועה נגדי". זאת, אחרי רצף התבטאויות מעוררות מחלוקת של מתנגדי הממשלה החדשה, בהן של זאב רז ועו"ד דוד חודק. מירי רגב קראה להגיש נגדם ונגד חולדאי כתב אישום בהסתה לרצח

בווידאו: נתניהו: יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא "מצפה מראשי האופוזיציה לפעול להרגעת הרוחות בעם, ולעצור את ההסתה הפרועה נגדי, נגד משפחתי, שרי הממשלה וח"כים". זאת, בהמשך לרצף התבטאויות שנויות במחלוקת מצד מתנגדים למהלכי הממשלה, שפורסמו בשבוע שעבר. לפני הישיבה קראה שרת התחבורה מירי רגב להגיש כתב אישום על הסתה ברצח נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, עו"ד דוד חודק וזאב רז.

טייס הקרב אל"מ במיל' זאב רז, עורר סערה גדולה בסוף השבוע האחרון, לאחר שכתב בפוסט בפייסבוק כי יש להרוג "ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה". עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בארץ, התבטא בחריפות ימים ספורים קודם לכן כשאמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה לא אהסס להשתמש באש חיה". השניים זומנו לחקירה במשטרה בעקבות ההתבטאויות הפומביות. חולדאי אמר אתמול בהפגנה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית כי "אם יגמרו המילים, יתחילו המעשים".

"ראינו איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל בהפגנות נגד הממשל", טען נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר. "זו תוצאה של הסתה חסרת אחריות שמקבלת רוח וגיבוי מראשי האופוזיציה. אסור לעבור על זה לסדר היום. אפשר להתווכח על מה באמת מסכן את הדמוקרטיה אבל קריאות מפורשות לרצח פוליטי זה לא דבר שנתון לוויכוח - זו סכנה אמיתית לדמוקרטיה שכולנו צריכים לצאת נגדה בתוקף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"מצפה מראשי האופוזיציה לפעול להרגעת הרוחות בעם". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"אני מצפה ממשטרת ישראל ופרקליטות המדינה שיגישו כתב אישום על הסתה ברצח נגד רון חולדאי, עו"ד דוד חודק וזאב רז", אמרה שרת התחבורה מירי רגב בכניסה לישיבת הממשלה. "הגיע הזמן שיבינו שהפסידו, אותה קבוצת אליטה שרוצה בכוח לקחת את מה שלא שייך להם. הסתה לרצח, זה מה שהם עושים, וצריך להעביר מסר ברור. נבחרנו כדי למשול וזה מה שאנחנו עושים".

שר החדשנות והמדע אופיר אקוניס התייחס גם הוא לנושא, ואמר: "אני קורא לכל רשויות אכיפת החוק לנקוט ביד הקשה ביותר נגד המסיתים, זה מסוכן מאוד".

בתוך כך, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגיש תלונה במשטרה נגד זאב רז ודוד חודק על הסתה לרצח ראש הממשלה ושרי הממשלה. "לצערי, גורמי אכיפת החוק מתמהמהים, אף אחד מהמסיתים לא נעצר וגורמים נוספים כמו חולדאי מצטרפים למעגל ההסתה. הכתובת על הקיר והיא כתובה בדיו אדומה. יש להעניש במלוא חומרת הדין", אמר.

עוד בוואלה!

יאיר נתניהו: "בכירי הפרקליטות בגדו במדינה, והעונש הוא לא כלא"

לכתבה המלאה
מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצפה מהמשטרה להגיש כתב אישום נגד חודק, רז וחולדאי. רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

ההתבטאויות הנחרצות של השרים מעוררת שאלה כיצד נכון היה לפעול אל מול התבטאויות קודמות מצד אנשים שונים לפני כן, כמו למשל דבריו של בנו של ראש הממשלה עצמו, יאיר נתניהו. רק בחודש דצמבר האחרון אמר בפינתו הקבועה ברדיו גלי ישראל כי בכירי הפרקליטות והמשטרה "בגדו במדינה", ועל כן יש להעניק להם "עונש שאינו כלא". זאת, לטענתו, בגלל ש"ניסו לתפור תיק לראש ממשלה שנבחר על ידי העם", ובכך ניסו לקיים הפיכה שלטונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully