וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו נגד הממשלה: "ככל שתקצינו - התגובות יהיו חריפות יותר"

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 22:34

אלפים רבים יצאו בשבת החמישית ברציפות למחות נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. ההפגנה המרכזית נערכה בתל אביב לצד שורת ערים ובהן ירושלים, חיפה, הרצליה וכפר סבא. המפכ"ל לשעבר אלשיך: "זו מהפכה משטרית"

עשרות אלפים הפגינו הערב (שבת) בתל אביב, חיפה, באר שבע, ירושלים ועוד שורת ערים נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. מוקד ההפגנה המרכזי היה ברחוב קפלן וכיכר הבימה בת"א, שם המפגינים הניפו שלטים עם הכיתוב "נמות ולא נסכים לדיקטטורה" וקראו "נחליף את השלטון, נפלתם על הדור הלא נכון". רחובות מרכזיים בעיר נחסמו בעקבות המחאה.

בימת ההפגנה המרכזית בתל אביב מוקמה בפינת הרחובות קפלן-דה וינצ'י. על בימה זו נשאו נאומים ראש העיר רון חולדאי, חגי שטדלר חבר במחאת "יהדות ודמוקרטיה בדיבור אחד", הילה פאר יו"ר אגודת הלהט"ב והעיתונאית אור-לי ברלב. במקביל נערכה הפגנת התנועה לאיכות השלטון, שם נאם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.

מפגינים ברחבי הארץ במחאה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה

ראובן קסטרו

מדובר בשבת החמישית ברציפות שבה נערכות הפגנות בתל אביב ובמוקדים נוספים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד השתתף בהפגנה בחיפה, וכמו בהפגנות הקודמות גם היום לא נשא נאום. "הוא הגיע לחזק, הוא לא נואם בהפגנות", אמרו המארגנים בחיפה, שם הפגינו כעשרת אלפים בני אדם.

ח"כ גלעד קריב הזכיר בדבריו את יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס, שהלך לעולמו אמש, ואמר כי "שבח וייס, בן העיר חיפה, בנאומו הראשון כיושב ראש הכנסת בשנת 1992 אמר 'הדמוקרטיה הישראלית היא חד נס. לציבור שהתקהל כאן ברובו לא היה ניסיון דמוקרטי. ברובו הוא הגיע ממשטרים טוטליטרים, דיקטטורים, סמכותיים. כאן בהשראת מייסדי התנועה הציונית ובהשפעת התרבות היהודית עוצבו מסגרות דמוקרטיות למופת וזה לא פשוט כלל ועיקר". צדק פרופ' שבח וייס ז"ל. הדמוקרטיה הישראלית היא חד-נס, ואנחנו לא נאפשר לנס הזה להתפוגג".

ניב וויליאמס, תלמיד י"ב בבית הספר הריאלי בחיפה ופעיל בתנועת הצופים, אמר, "עוד חודש אני ועשרות אלפי תלמידים ניגש לבחינת הבגרות באזרחות ומה שווה הבגרות באזרחות אם רומסים את כל מה שמלמדים אותנו". הוא קרא בנאומו לכל תנועות הנוער להצטרף למחאה ולהשמיע את קולן: "לא יכול להיות שכוח של מאות אלפי בני נוער נשאר בחוץ במחאה החשובה ביותר מזה 75 שנה", אמר.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון שרגא אמר בנאומו בכיכר הבימה כי "הקרב על המבצר נמצא בעיצומו, ואם לא נעמוד בפרץ הוא יסתיים בעוד שבעה שבועות, שבעה שבועות ושערי הגהנום של הדיקטטורה הפשיסטית יפתחו".

בנאום שנשא אלשיך בכיכר הבימה הוא כינה את הרפורמה של הממשלה "מהפכה משטרית", והדגיש כי "אין שום דבר יהודי" במהלך. "אין בתכנית הזאת שום מרכיב החותר לתיקון. את כל החסמים מנסים להסיר היום באחת. כל הכח מועבר לרשות המבצעת ללא רסנים. זו תוכל לעשות ככל העולה על רוחה. מה שלא חוקי יהפוך לחוקי תוך ימים ואם צריך - יעוגן בחוק יסוד", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אורי סלע

יו"ר אגודת הלהט"ב אמרה בנאומה כי עבור הקהילה הגאה זו "מלחמה על החיים. כשמאיימים על החיים שלנו - אנחנו נילחם בחזרה, נפגין, נשבות ונשבית. וכשיטרקו את הדלת - נשבור את הקיר".

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה/מחאת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה

ראש עיריית תל אביב חולדאי אמר כי המפגינים לא ישלימו עם המהלכים שהממשלה מקדמת. "זכרו את ישראל ויהודה: אני רוצה להזהיר, ככל שתקצינו - אתם עלולים לגרום לתגובות נגד קיצוניות שמסכנות את היחד שבנינו כולנו בעמל רב", אמר חולדאי. "זו ההזדמנות להגיע להסכמות רחבות, ואם יגמרו המילים, יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות, לא נהיה אדישים, לא נגיב בהשלמה", הוסיף חולדאי.

  • עוד באותו נושא:
  • הפגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully