וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן מוות": טייס שהפציץ את הכור בעיראק קרא להרוג "ר"מ שינהיג דיקטטורה" - וחזר בו

יקי אדמקר, טל שלו, אלי אשכנזי ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 7:16

אל"ם במיל' זאב רז, אחד הטייסים שהשתתפו במבצע הנועז, פרסם פוסט בו כינה את נתניהו "בן מוות". אחרי יממה חזר בו. המשטרה הודיעה שפתחה נגדו בחקירה. נתניהו: "יש לפעול מיידית נגד המאיימים ברצח". ראש שב"כ: אפס סובלנות כלפי מי שיקרא לפגוע בנבחרי ציבור או מפגינים

עו"ד דוד חודק על הרפורמה המשפטית: "אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה - אשתמש בכוח"/מערכת וואלה!

אל"מ במיל' זאב רז, אחד הטייסים שהשתתפו במבצע הפצצת הכור בעיראק, פרסם פוסט מסית בפייסבוק שבו קרא להרוג ראש ממשלה "שינהיג דיקטטורה", וכינה אותו "בן מוות". כמה דקות לאחר הפרסום, חזר בו מדבריו בפוסט נוסף וכתב: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים". המשטרה בתגובה פתחה בחקירה נגדו בחשד להסתה ואיומים ביחידת הסייבר להב 443. מהליכוד נמסר: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף".

"מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת", כתב רז בפוסט שנמחק תוך שהוא מתייחס לעו"ד דוד חודק שאמר "לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה". "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף", כתב. "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".

זאב רז אל"מ במילואים טייס קרב שהפציץ את הכור בעיראק ב1981 בהתבטאות חריגה. פברואר 2023. תיעוד מתוך עמוס הפייסבוק של אל"מ זאב רז, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מוטב להרוג קודם את הפושעים". התבטאות זאב רז ברשתות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד מתוך עמוס הפייסבוק של אל"מ זאב רז

עורך דינו של זאב רז, דניאל חקלאי, מסר בתגובה להחלטת משטרת ישראל לפתוח נגדו בחקירה פלילית כי "זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות".

"מדובר בסופר וקצין בכיר שפיקד על בית הספר לטיסה של צה"ל ועמד בראש להק מטוסי הפצצת הכור הגרעיני בעיראק. הוא קצין מעוטר ומוערך שהגן על אזרחי מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה הישראלית תוך סיכון חייו", הוסיף. "הוא אכן חושש מאד מהפיכה משטרית שתהפוך את מדינתנו לדיקטטורה. מדובר בדאגה לה שותפים מרבית אזרחי מדינת ישראל לפי כל הסקרים. אך מובן שההתנגדות להפיכה זו תבוצע אך ורק בדרך של התנגדות בלתי אלימה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל. משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום".

"מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה, לפני שהמריא לארץ: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זה סכנה אמתית לדמוקרטיה. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כוונות לעשות את מה שנידרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה".

זאב רז אל"מ במילואים טייס קרב שהפציץ את הכור בעיראק ב1981 בהתבטאות חריגה. פברואר 2023. צילום מסך מתוך עמוס הפייסבוק של אל"מ זאב רז, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו". זאב רז חוזר בו מדבריו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך מתוך עמוס הפייסבוק של אל"מ זאב רז

ראש השב"כ רונן בר שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים וההסתה כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה, ראש השב"כ ציין שבימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, בהן יש קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים. בשיחה, סוכם שתנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

פרקליטות המדינה מסרה כי היא "רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי".

עוד נאמר בהודעה כי "הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנאמר בטוויטר וכתב, "מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל אוהבי המדינה תפגינו, תמחו, צאו לרחובות, אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות".

זאב רז, טייס בחיל האוויר, השתתף במבצע אופרה – פיצוץ הכור הגרעיני בעירק. עמוס חלפון, במחנה, במחנה
"ראש הממשלה בן מוות". זאב רז/במחנה, עמוס חלפון, במחנה
עו"ד דוד חודק בפאנל על הרפורמה המשפטית בכנס עורכי דין באילת, 1 בפברואר 2023. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"לא אהסס להשתמש באש חיה". דוד חודק/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

בשבוע האחרון, פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה נגד דברי עו"ד דוד חודק על כך שהוא יהיה מוכן "להילחם" אם המהפכה המשפטית תוביל לשלטון דיקטטורי במדינה. עו"ד חודק, שנכלל ברשימת העדים המקורית במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר את הדברים ביום רביעי בפאנל על הרפורמה המשפטית בכנס לשכת עורכי הדין באילת. לדבריו, "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה".

"הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת", אמר בכנס. "אנשים מוכנים להילחם עם נשק נגד תוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אז כולם מזדעזעים, איך אתה אומר דבר כזה? אז אני אומר: אם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ, ואני לא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח - ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח. ויהיה אשר יהיה". עוד הזהיר כי "תהיה פה אולי מלחמת אחים, לצערי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully