וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון לנתניהו: אם המהפכה במשפט תעבור, נסיק שישראל לא שותפה לתפיסתנו הדמוקרטית

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 12:55

לאחר הפגישה בין שני המנהיגים, דווח בתקשורת בצרפת כי הנשיא אמר לנתניהו, שאם תוכניתו במערכת המשפט תעבור כפי שהיא, הוא סבור כי "צרפת תסיק שישראל כבר אינה רואה עצמה כחלק מתפיסה משותפת של דמוקרטיה". מוקדם יותר דוח בינ"ל קבע שהרפורמה תפגע בכלכלת ישראל

בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת מקרון בארמון האליזה בפריז/מעריב

העיתון הצרפתי לה מונד דיווח הבוקר (שישי) כי נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מבחינתו, אם תוכניתו של נתניהו לגבי מערכת המשפט תעבור כפי שהיא, "צרפת תסיק שישראל כבר אינה רואה עצמה כחלק מתפיסה משותפת של דמוקרטיה". לפי הדיווח, הדברים נאמרו בפגישה בין השניים אמש בפריז.

נתניהו נפגש אמש עם מקרון בארמון האליזה שבפריז, במסגרת ביקור רשמי שצפוי להימשך כל סוף השבוע. הביקור נערך בעקבות הזמנתו של הנשיא הצרפתי, ששוחח עם נתניהו מוקדם יותר השבוע, בשיחתם הראשונה מאז נצחונו של ראש הממשלה בבחירות.

לאחר הדיווח הוציא ארמון האליזה הודעה רשמית בה לא צויינה כל התייחסות למהפכה במערכת המשפט בישראל. בין היתר הוזכרו הנושא הפלסטיני, תוכנית הגרעין האיראני, והסכמי הנורמליזציה שנחתמו בין ישראל לכמה מדינות באזור.

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, 2 בפברואר 2023. רויטרס
נתניהו ומקרון בפגישתם בפריז, אמש/רויטרס

"הנשיא מקרון הביע את דאגתו בפני נתניהו מהמצב הנוכחי בשטחים הפלסטיניים ובישראל", נכתב בהודעה. "הוא הזכיר את חשיבות ההימנעות מכל צעד שעלול ללבות את מעגל האלימות שכבר גבה קורבנות חפים מפשע רבים מדי בקרב אזרחים פלסטינים וישראלים. הנשיא חזר על זיקתה של צרפת לסטטוס קוו ההיסטורי במקומות הקדושים בירושלים, כמו גם על התנגדותה הנחרצת להמשך ההתנחלות, המערערת על אפשרות של מדינה פלסטינית עתידית, כמו גם על התקוות לשלום וביטחון עבור ישראל.

"נשיא הרפובליקה בירך על הנורמליזציה ביחסים בין ישראל לכמה מדינות באזור שתורמת ליציבות ולביטחון. הוא הזכיר שהדינמיקה הזו תישאר חלקית כל עוד היא לא תלווה בחידוש תהליך מדיני שיוביל פתרון שיענה על השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים והישראלים כאחד. הוא הביע את נכונותו לתרום לחידוש השיחות בין הישראלים לפלסטינים.

"בין המשברים המרובים המשפיעים על האזור ואשר מערבים גם אינטרסים ביטחוניים צרפתיים ואירופיים, דנו שני המנהיגים בתוכנית הגרעין האיראנית. נשיא הרפובליקה חזר על התקיפות הדרושה לנוכח השעטה קדימה האיראנית, שאם תימשך, יהיו לה בהכרח השלכות, וכן בשל חוסר השקיפות של איראן כלפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. שני המנהיגים הביעו גם את דאגתם העזה מפעילותה מערערת היציבות של איראן באזור כולו. הנשיא הזכיר כי התמיכה האיראנית בתוקפנות הרוסית באוקראינה חשפה את איראן לסנקציות ולבידוד הולך וגובר.

"שני המנהיגים גם דנו במאמציהם ובנכונותם לשיתוף פעולה הדוק כדי להתמודד עם ההשלכות מלחמתה התוקפנית של רוסיה באוקראינה בזירה הבינלאומית".

עוד בוואלה!

נשיא צרפת מקרון בירך את נתניהו על הניצחון

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, 2 בפברואר 2023. רויטרס
נתניהו ומקרון בפגישתם בפריז, אמש/רויטרס

בתגובה לדיווח בצרפת, הנוגע לרפורמה המשפטית, מסרה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כי "איתות אזהרה ראשון ברור מכיוונה של צרפת לעברו של נתניהו: ההפיכה המשטרית שאתה מתכנן איננה 'רפורמה במערכת המשפט'. היא תוציא את מדינת ישראל מחבר המדינות הדמוקרטיות, על כל ההשלכות המשתמעות מכך. אם נותר בך שמץ של אחריות למדינה - עליך לעצור את בליץ החקיקה המשפטי לאלתר".

במהלך הלילה הזהיר בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן מפני חשש לפגיעה בצמיחה הכלכלית בישראל בעקבות השינויים במערכת המשפטית שלה. לפי סקירה רשמית שפרסם הבנק לשוק הישראלי, הרפורמה המשפטית שממשלת נתניהו מובילה, וכן גל הפיגועים האחרון בישראל, עלולים להוביל להשפעות שליליות ולהורדת דירוג המדינה, בדומה לתרחיש שאירע בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully