וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן מזהיר: המהפכה המשפטית עלולה לפגוע בדירוג ישראל

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 10:08

הסקירה הרשמית מתפרסמת לאחר שנתניהו טען כי בנק ההשקעות לא צופה פגיעה במשק הישראלי בעקבות הרפורמה. עם זאת, בדוח שפורסם היום נכתב כי קיים חשש לפגיעה בצמיחה ובהשקעות הפיננסיות בישראל בדומה למצב בפולין, בין היתר גם בעקבות גל הפיגועים האחרון

בווידאו: בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מציגים את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק/מערכת וואלה!

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן הזהיר הלילה (שישי) מפני חשש לפגיעה בצמיחה הכלכלית בישראל בעקבות השינויים במערכת המשפטית שלה. לפי סקירה רשמית שפרסם הבנק לשוק הישראלי, הרפורמה המשפטית שממשלת נתניהו מובילה, וכן גל הפיגועים האחרון בישראל, עלולים להוביל להשפעות שליליות ולהורדת דירוג המדינה, בדומה לתרחיש שאירע בפולין.

הסקירה של ג'יי. פי מורגן מתפרסמת לאחר שרק השבוע התגאה ראש הממשלה בנימין נתניהו במסמך שפרסם בנק ההשקעות בדבר הסיכונים הנמוכים בהשקעה בישראל, וכינה את הרפורמה המשפטית "רעשי רקע בלבד". לפי בדיקת עיתון גלובס, על אף שמדובר בהמלצה רשמית של הבנק, מדובר במסמך של מחלקת הטריידינג, שמספקת המלצות כלכליות לטווחים קצרים בלבד, והכותב שלו אינו כלכלן.

בנק ההשעות ג'יי פי מורגן
J.P MORGAN. רויטרס
מתריע על עלייה בסיכון להשקעות בישראל עקב הרפורמה המשפטית. סמל בנק ההשקות ג'יי. פי מורגן/רויטרס

בניגוד לאותו מסמך, בדוח ששלח הבנק הלילה למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם הוא הבהיר את עמדתו הרשמית, והזהיר: בעקבות השינויים הצפויים, קיים חשש להשקעה בישראל. הדוח, שכולל סקירה נרחבת על ההשפעות של האתגרים הישראליים, מספק השוואה לעומת המצב בפולין, ומתריע על אפשרות לפגיעה בדירוג האשראי: "ישנו סיכון גם לירידת דירוג האשראי של החוב של מדינת ישראל אבל בג'יי.פי מורגן מצפים שהשפעה כזו תהיה מוגבלת", נכתב.

"הרפורמות המשפטיות המוצעות עוררו מחאות מקומיות משמעותיות ברמות שונות, עם חששות לגבי החוסן המוסדי במדינה וההשפעה השלילית הפוטנציאלית על תזרימי ההשקעות והצמיחה", נכתב בדוח, "ויכולות להיות להן השלכות השקעה וצמיחה לטווח בינוני שקשה לכמת אותן".

אל מול הכלכלה הישראלית, בבנק מתקשים לחזות מה עומד לקרות בחודשים שאחרי העברת הרפורמה ומסבירים כי בהיסטוריה של ישראל אין אירועים שניתן להשוות אליהם את הרפורמה, והשוואות בינלאומיות הן חלקיות בלבד בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully