וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נתניהו ומקרון: דנו באיום האיראני ובשמירה על השקט האזורי

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 2:37

ראש הממשלה סיים הלילה את פגישתו עם הנשיא הצרפתי בארמון האליזה שבפריז. השניים שוחחו על חיזוק ההרתעה מול איראן, שמירה על השקט האזורי, בדגש על ירדן והרחבת מעגל השלום אל מדינות נוספות

בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת מקרון בארמון האליזה בפריז/מעריב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. השניים נפגשו בארמון האליזה שבפריז. הפגישה נערכה עקב הזמנתו של הנשיא הצרפתי, ששוחח עם נתניהו מוקדם יותר השבוע, בשיחתם הראשונה מאז נתחונו של נתניהו בבחירות.

בפגישתם דנו שני המנהיגים על נושא איום הגרעין האיראני. נתניהו מצידו הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן וגרורותיה והוסיף כי יש להטיל סנקציות משמעותיות על המשטר האיראני. כמו כן, קרא נתניהו להכללת משמרות המהפכה ברשימת הטרור של האיחוד האירופי

מקרון ונתניהו שוחחו גם על הצורך בשימור היציבות האזורית, בדגש על לבנון. ודנו בהזדמנויות שונות להרחבת יחסי השלום עם מדינות שונות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישתם בפריז. משרד ראש הממשלה, אתר רשמי
מקרון ונתניהו בתום הפגישה, הלילה/אתר רשמי, משרד ראש הממשלה

הפעם האחרונה שבה נערכה פגישה בין ראש ממשלה ישראלי לבין מקרון הייתה בחודש יולי, כאשר הגיע יאיר לפיד לביקור בפריז. במפגש הביע מקרון את תמיכתו בתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. וקרא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

בשבוע שעבר טס נתניהו לירדן לפגישה עם המלך עבדאללה השני. שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, ובירכו על השותפות בניהם. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח גם הוא אתמול עם מלך ירדן, ודן איתו בנסיונות להורדת המתיחות בגדה המערבית. כמו כן, הביע ביידן את תמיכתו בפתרון שתי המדינות, והדגיש את התפקיד שירדן ממלאה כנותנת החסות למקומות הקדושים המוסלמיים בירושלים. "יש צורך קריטי לשמר את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית (חראם א-שריף)", אמר ביידן למלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully