וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הוקרה לכבוד שורדי השואה שניצלו בזכות אשרות שהייה ביפן: "העבר וההווה נפגשים"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:40

במלאת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ליפן, נערך יום עיון בהשתתפות מומחים יפנים וישראלים. לאחריו, נערך בביתו של שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ'י, ערב הוקרה בנוכחותם של שורדי שואה ובני משפחותיהם. "אני מרגיש עד להיסטוריה", אמר השגריר

במלאת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ליפן, נערך אמש (רביעי) יום עיון בהשתתפות מומחים יפנים וישראלים לתקופת השואה ומלחמת העולם השנייה.

ביום העיון שנערך בשיתוף פעולה של שגרירות יפן בישראל, אגודת הידידות ולשכת המסחר ישראל-יפן ומוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, השתתפו המומחים קיטאדה אקירה ויאמדה ג'נדאי, לצד המומחים הישראלים פרופ' מירון מדזיני, פרופ' אמריטוס ללימודי יפן באונ' העברית בירושלים וד"ר אתי גלס גיסיס, אוצרת מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. בנוסף לכך, נערך בביתו של שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ'י, ערב הוקרה בנוכחותם של שורדי שואה ובני משפחותיהם, שניצלו בזכות "ויזות לחיים" (אשרות שהייה ביפן) שהעניק להם הדיפלומט היפני, צ'יאונה סוגיהארה.

פאנל לציון יום השואה בביתו של שגריר יפן בישראל. שגרירות יפן בישראל, אתר רשמי
פאנל לציון יום השואה בביתו של שגריר יפן בישראל/אתר רשמי, שגרירות יפן בישראל

יאמדה סיפר בפאנל, "אברהם קוצוג'י התגייר כשהיה בן 60, הוא היה מהיפנים הראשונים שעשו זאת. במהלך המלחמה הוא כנראה היחיד ביפן שהיה לו ידע על המסורות, המנהגים ושפתם של הפליטים היהודים. אבל יותר חשוב, הוא הבין לעומק את מצוקתם והיה לו תפקיד חשוב מאוד לקהילת הפליטים היהודיים בקובה. כך למשל, יום אחד כמה פליטים התפללו על גג חנות הכלבו בעיר קובה. הם נלקחו למעצר על ידי המשטרה, בגלל מה שהם לבשו, המשטרה חשבה שהם מרגלים שמתקשרים עם האויב. אברהם קוצוג'י נקרא לתחנת המשטרה שם הסביר שהם רק בלבוש דתי מתפללים ובכך מנע את מעצרם".

השגריר סוגיהארה אמר בערב ההוקרה, "אני מרגיש שאני עד להיסטוריה, כשהעבר וההווה נפגשים הערב בחדר הזה. את יום השנה ה-70 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין יפן לישראל התחלנו לציין בשנה שעברה, אולם התחושות בחדר הזה הן שהידידות בין היפנים לעם היהודי קיימת זמן רב. הידידות החלה עוד לפני עצמאותה של ישראל".

בין הנוכחים באירוע גם נציגת משרד החוץ הישראלי, מנהלת האגף לקשרים בינ"ל בכנסת, מנהלת הליגה נגד השמצה בישראל (ADL), מנהלת ארגון AJC בישראל, שגרירת ליטא בישראל, מנהל ארגון "בני ברית" בישראל וכן נציגי לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • שואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully