וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן למלך ירדן: "יש צורך קריטי לשמר את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 22:34

בשיחה בין נשיא ארה"ב למלך עבדאללה דנו השניים בדרכים להורדת המתיחות בגדה המערבית. בנוסף הדגיש ביידן את תמיכתו בפתרון שתי המדינות והדגיש את התפקיד שירדן ממלאה כנותנת החסות למקומות הקדושים המוסלמים בירושלים

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שכניסתו עוכבה על ידי כוחות משטרה/רשתות חברתיות ערביות

הבית הלבן מסר היום (חמישי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דן עם עבדאללה מלך ירדן בדרכים להורדת המתיחות, במיוחד בגדה המערבית. לפי ההודעה הנשיא הדגיש את תמיכתו בפתרון שתי המדינות והדגיש את התפקיד שירדן ממלאה כנותנת החסות למקומות הקדושים המוסלמיים בירושלים. "יש צורך קריטי לשמר את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית (חראם א-שריף)", אמר ביידן למלך.

השיחה בין ביידן לעבדאללה התקיימה לאחר שמוקדם יותר סגניתו של נשיא ארה"ב, קמלה האריס, נפגשה עם המלך בעצמה. השניים דיברו על המתיחות באזור יהודה ושומרון. לפי הודעה רשמית שהוציא הבית הלבן בעקבות הפגישה, האריס הביעה בה דאגה לגבי האלימות והמתח בתקופה באחרונה בירושלים והדגישה את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו בהר הבית.

ביידן והמלך עבדאללה נועדים: "ארה"ב תמיד כאן בשביל ירדן". רויטרס, רויטרס
ביידן ועבדאללה/רויטרס, רויטרס

בשבוע שעבר טס ראש הממשלה בנימין נתניהו לירדן לפגישה עם עבדאללה. שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, התורם ליציבות האזור. הביקור הגיע על רקע מתיחות בין ירדן לישראל סביב הביקור שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית כשלושה שבועות לפני כן, ועיכוב שגריר ירדן בביקורו במתחם כשבוע קודם.

בסוף חודש דצמבר הזהיר עבדאללה מפני שינוי במדיניות של ישראל בירושלים לקראת השבעת ממשלת נתניהו החדשה. בריאיון ל-CNN, הוא אמר כי פגיעה במעמדה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בעיר היא "קו אדום" מבחינתו. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו מוכנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully