וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עיכבה את כניסת שגריר ירדן לאל-אקצא - והוא עזב את המקום

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 17:06

לטענת המשטרה, ביקור השגריר לא תואם מראש, ושוטר שלא הכיר אותו ערך בדיקה בהתאם לנהלים. השגריר, בתגובה, עזב את המתחם. המשטרה: "לו הוא היה ממתין כמה שניות נוספות - הוא היה נכנס לשטח הר הבית". כמה שעות לאחר מכן, אושרה כניסתו של השגריר והוא שב וביקר במקום

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שכניסתו עוכבה על ידי כוחות משטרה/רשתות חברתיות ערביות

המשטרה בירושלים עיכבה היום (שלישי) את שגריר ירדן בישראל, רסאן אל-מג'אלי, בכניסה למסגד אל-אקצא, והוא עזב את המקום במחאה. בתגובה, משרד החוץ בעמאן זימן את שגריר ישראל לשיחת הבהרה בעקבות התקרית, שמגיעה על רקע החשש בירדן מפני צעדי הממשלה החדשה בירושלים. שעות לאחר התקרית, אושרה כניסתו והשגריר שב למקום וביקר באל-אקצא.

לטענת המשטרה, השגריר הגיע למתחם בליווי מנהל מנהל הווקף הירדני, ללא תיאום מראש. עוד נמסר כי שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את השגריר או היה מודע לביקור הצפוי, עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולכן השהה את כניסתם "לזמן קצר מאוד".

"בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסוים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות", נמסר מהמשטרה. "לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית".

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שעוכב. 17 בינואר 2023. רשתות חברתיות ערביות, אתר רשמי
השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שעוכב. 17 בינואר 2023/אתר רשמי, רשתות חברתיות ערביות

שעות לאחר התקרית, ביקר השגריר באל-אקצא

לפי משרד החוץ של ירדן, הועבר לשגריר ישראל "מסר מחאה חריף כדי שיעביר אותו לממשלתו. פעולת המשטרה היא התערבות בלתי מקובלת בענייני מסגד אל-אקצא. מי שאחראי על ניהול מסגד אל-אקצא הוא משרד ההקדשים הירדני. הדגשנו בפני השגריר הישראלי כי על ישראל להימנע מכל פעולה שפוגעת במסגד אל-אקצא או לשנות את הסטטוס-קוו במקום".

זאת התקרית השנייה בתוך שבוע שנרשמת בהר הבית אל מול נציגים ממדינית זרות. בשבוע שעבר, לפי דיווח של BBC, עוכב השר הבריטי לענייני המזרח התיכון בכניסה להר הבית על ידי שוטרים למשך כמה דקות, אך בתום העיכוב הוא נכנס וסייר במתחם הרגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully