וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חיילים ירו במחבל באזור חברון, חשד שביצע שני פיגועים ביומיים האחרונים

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 12:58

בתקרית בצומת חלחול נורה ונהרג פלסטיני, אחרי שלפי הצבא פתח באש לעבר הכוח. הוא חשוד גם בירי לעבר אוטובוס ישראלי באזור ביום ראשון. גורמי ביטחון מזהירים מפני הסלמה בשטחים, אחרי יותר מעשר תקריות ירי בגזרה בשבועיים האחרונים

ירי לעבר רכב ישראלי בשומרון. 16 בדצמבר 2022/רועי חדי

כוח צה"ל ירה למווות היום (שלישי) בפלסטיני בצומת חלחול שבאזור חברון, אחרי שפתח לעבר החיילים באש. לפי הצבא, הוא חשוד גם בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ישראלי באותו הכביש ביום ראשון. לא היו נפגעים ישראלים בתקריות. לפי נתונים שהציגו אמש גורמי ביטחון על המצב הנפיץ באזור, יותר מעשרה אירועי ירי התרחשו בגזרה זו בשבועיים האחרונים בלבד.

שרשרת האירועים החלה עם אירוע ירי שבוצע ביום ראשון באזור החטיבה המרחבית עציון, לאחר שירי בוצע לעבר אוטובוס ממוגן. אמש, אירוע נוסף התרחש בשקד שבאזור החטיבה המרחבית מנשה, לאחר שירי בוצע לעבר בית בישוב מכפר פלסטיני סמוך. שעות ספורות בלבד לאחר מכן, ירי בוצע לעבר מעבר ריחן שבאיזור החטיבה המרחבית מנשה.

בכל האירועים לא דווחו נפגעים ישראלים. ואולם, עקב תכיפות האירועים וההסלמה המסתמנת - הגיב ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "קורא לממשלה להגיב בחריפות. לא נחכה לנפגעים בנפש", נמסר מטעמו.

כלי הנשק שאותר על המחבל. ינואר 2023. דובר צה"ל
עשרה אירועי ירי בשבועיים. הרובה של המחבל שנמצא בזירה, היום/דובר צה"ל

מטעם גורמי ביטחון נמסר כי הנתונים מצביעים על הסלמה - בכמה גזרות."ירי על חלק מהמעברים בשומרון הפך לשגרה בתקופה האחרונה", מסר אחד מגורמי הביטחון. "האתגר הוא להתמודד עם חוליות שמבצעות ירי על הצירים מקו הבתים הפלסטינים או מרכבים חולפים".

עוד הוסיף כי בהמשך למצב, הרחיב צה"ל את היקף המעצרים - וכן את היקף המארבים לחוליות ירי בשטח. עוד טען כי מפקדות הטרור בחו"ל מעבירות כספים רבים לחוליות המבצעות את הפיגועים. זאת, בתמורה לפיגועי ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully