וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק חשוד אחד בתקיפת החייל בת"א במעצר - והתושבים מודאגים: "ידענו שהם עבריינים"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 11:24

לפי הקורבן כ-7 או 8 נערים מעורבים בתקיפתו. הורים ותלמידים בבתי הספר של החשודים צפויים להפגין בשער המוסדות בדרישה לטיפול באלימות באזור. "אין מצב שהם חוזרים לשחק בהפסקות ליד הילדים שלנו", אמרה אם חוששת. "אני לא משאירה את הבן שלי שם אם כך יבחר התיכון לעשות"

בווידאו: קטטה המונית בעזיראלי/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חשוד אחד בתקיפת החייל אוריאן בניאן בגינה בצפון תל אביב נמצא במעצר, מתוך כשבעה או שמונה מעורבים לפי הקורבן. חשוד נוסף שוחרר היום (שני) למעצר בית. הורים ותלמידים בבית הספר של חשודים לא מסתפקים בטיפול המשטרתי, ויפגינו מחר בשער המוסד בדרישה לפתרון עומק לאלימות באזור.

האירוע התרחש ביום שבת האחרון, כשבניאן ניסה להפריד קטטה בין נערים בשכונת רמת אביב ג'. לאחר שעזב את המקום, תפסו אותו נערים רעולי פנים שהגיעו עם אופניים חשמליים, הלמו בו וריססו אותו בגז מדמיע. לדבריו, התוקפים לא הסתפקו בכך, המשיכו וחשמלו אותו עם שוקר עד שנפל על הרצפה, חבטו בו - וחתכו את ראשו מצד לצד עם סכין יפנית. בניאן נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

הפציעה של החייל. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חתכו את ראשו מצד לצד עם סכין יפנית. פציעת החייל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתוך אותם נערים חשודים, נחקרו בסך הכול חמישה. אחד מהם, בן 15, נעצר ביום שבת ושוחרר היום למעצר בית. אחד נוסף, בן 14, נעצר אתמול ומעצרו הוארך עד יום רביעי. שניהם לומדים בתיכון "אליאנס" בעיר, וחלק מהם אף חניכים בשבט הצופים בשכונה - אך מאז הורחקו מכל המסגרות. תושבים אמרו כי בין התוקפים גם תלמידים בבית הספר התיכון "תיכונט", אך במשרד החינוך הטענה אינה מוכרת.

הורים לתלמידים בבית הספר פתחו קבוצת וואטסאפ בעקבות המקרה. בזמן הקצר שחלף מהקמתה הצטרפו כ-1,500 תושבים מודאגים. "אין מצב שהילדים האלה חוזרים לשחק בהפסקות ליד הילדים שלנו - אני לא משאירה את הבן שלי שם אם ככה יבחר התיכון לעשות", כתבה אחת האימהות. "עלינו לדרוש ענישה חמורה והרחקה מידית של הפושעים שקרקפו נער במסגרת לינץ' מתוכנן. ובאופן כללי לדרוש טיפול שורשי ורציני באלימות המתפשטת".

עוד בוואלה!

התפוז המכני ברמת אביב ג': קבוצת נערים תקפה צעיר בשוקר חשמלי ובסכין יפנית

לכתבה המלאה
החייל שהותקף לאחר שהפריד בקטטה ברמת אביב. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ניסה להפריד קטטה של נערים. אוריאן בניאן/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההחלטה שהתקבלה היא להפגין מול המוסדות עם פתיחת יום הלימודים, מחר באליאנס וברביעי בתיכונט, תחת הכותרת "מוחים נגד האלימות - דורשים פתרונות". שם הקבוצה, "ההנהלה שותקת - ההורים לא", מבטא את חוסר שביעות הרצון שחשים ההורים מהטיפול של בתי הספר בסוגיה.

מנהל אליאנס יניב בכר כתב להורים כי "קהילת אליאנס מזועזעת מאירוע האלימות החריג", ופירט על הצעדים שננקטו בעקבותיו: ישיבת חשיבה, שיחה עם צוות המורים ושיעורי חינוך שיעברו בכיתות בנושא אלימות. חלק מהזעם של ההורים נוצר מהסעיף שבא בהמשך: "בעידן בו המושג 'זכויות' מתערער, חשוב לציין שכמוסד חינוכי אנחנו מכבדים את זכויות כל התלמידים שלנו: פוגעים ונפגעים. אנא מכם, שמרו על צנעת הפרט גם ברשתות החברתיות".

החייל שהותקף לאחר שהפריד בקטטה ברמת אביב. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הלמו בו וריססו עם גז פלפל. אוריאן בניאן/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התלמידים בבית הספר הצטרפו להורים עם עצומה נגד חזרת התוקפים לספסל הלימודים. "תעיפו את האלימות מבית הספר שלנו!", דרשו יוצרי המחאה, וקראו לחבריהם להצטרף להפגנת ההורים מחר. "ידענו שהילדים האלה הם עבריינים, אבל לא חשבנו שעד כדי כך. זה מפחיד", אמרה לוואלה! אחת התלמידות.

טום שרצר בר, ממארגני העצומה אמרה כי המקרה הציף פחד בקרב התלמידים. "היום התקיים שיח בבית הספר ועלו זעזוע וחרדה מאוד קשים", סיפרה. "אלה תלמידים שהיו אצלנו בשכבה ארבע שנים. המקרה העלה המון פחד, לא רק מהעובדה שהוא בלתי נתפס אלא מהאפשרות שיחזרו ויעלו טריגרים אצל ילדים שמכירים את אוריאן".

הכעס נענה בתגובה גם מצד ראש העיר רון חולדאי. במכתב לתושבים, כתב כי הנחה להפעיל סיירת לילית בשכונות צפון העיר שתורכב ממדריכי נוער שיסתובבו בגינות ציבוריות ופארקים, ולצידה סיירת הורים שתסתובב במקומות בילוי ותסייע לנערים שזקוקים לעזרה. כמו כן, הודיע שייפגש עם הנהלת הצופים וידון עמה "בענייני שבט אביב ושבט ג' שלאחרונה הצטברו בסביבתם אירוע ונדליזם ואלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully