וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: שוטר הודה ב-24 מקרי אונס במשך 17 שנה

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 14:43

דיוויד קריק, בן ה-48, הודה בשורה של תקיפות נשים ב-2003-2020 - מה שהופך אותו לאחד מפושעי המין בעלי ההספק הגדול ביותר בבריטניה. קריק פגש חלק מהנשים באתרי היכרויות כמו טינדר ובאדו והשתמש בתפקידו כשוטר כדי לזכות באמון הנשים

שוטר במשטרה המטרופוליטנית של לונדון הודה היום (שני) בביצוע עשרות מקרי אונס. דיוויד קריק, בן ה-48, הודה בשורה של תקיפות נשים, כולל 24 סעיפים באונס ב-2003-2020 - מה שהופך אותו לאחד מפושעי המין בעלי ההספק הגדול ביותר בבריטניה.

המשטרה התנצלה היום ואמרה כי היתה צריכה לזהות את דפוס הפעולה שלו. לדבריה, קריק ניצל את הכוח שלו כשוטר כדי לבצע את הפשעים המזעזעים. "החמצנו הזדמנויות במהלך התקופה לזהות את דפוס ההתנהגות שלו", אמרה ברברה גריי, יועצת הניצב, ל"סקיי ניוז". "אנחנו באמת ובתמים מצטערים על העובדה שהוא המשיך לכהן כשוטר. העבודה שלנו היא לזהות ולהיפטר משוטרים מושחתים, ועבודה זאת תימשך". בכיר במשטרה אמר כי העברות שלו "חסרות תקדים". קריק הושעה מתפקידו כשנעצר באוקטובר 2021.

קריק פגש חלק מהנשים באתרי היכרויות כמו טינדר ובאדו והשתמש בתפקידו כשוטר כדי לזכות באמון הנשים. במקרה אחד, קריק אנס את האישה ביערות והכה אותה בחגורה, בין השאר. במקרה אחר, הוא נעל אישה בארון מתחת למדרגות. הוא פעל בעיקר באזור הרטפורדשייר, היכן שהתגורר.

דיוויד קריק, שוטר בלונדון שהודה ב-24 מקרי אונס. פייסבוק, אתר רשמי
דיוויד קריק/אתר רשמי, פייסבוק
דיוויד קריק, שוטר בלונדון שהודה ב-24 מקרי אונס. פייסבוק, אתר רשמי
דיוויד קריק/אתר רשמי, פייסבוק
שוטר שאנס נשים בלונדון. פייסבוק, צילום מסך
דיוויד קריק/צילום מסך, פייסבוק

ג'סוואנת נארוול, התובעת הראשית, אמרה ש"קריק כיהן בתפקיד של אמון. היתה לו אחריות להגן על הציבור, אך במשך יותר מ-17 שנים, בחייו הפרטיים, הוא עשה בדיוק ההיפך. זה אדם שהשפיל, הקטין, תקף מינית ואנס נשים. ככל שהזמן עבר, החומרה של העבירות שלו הועצמה. הוא נעשה נועז יותר וחשב שיצליח לחמוק מזה".

קריק כיהן ביחידה להגנה דיפלומטית ופרלמנטרית. הוא הודה כי אנס נשים, חלקן כמה פעמים במשך חודשים ושנים. רבים ממקרי האונס כללו גם אלימות פיזית ומכות.

המשטרה הקפיאה את משכורתו ופתחה נגדו בהליך מזורז, כשהשימוע שלו בבית המשפט צפוי להיערך מחר. ראש העיר לונדון, סדיק קהאן, אמר כי הוא "מזועזע" מהפשעים של קריק. "שאלות רציניות חייבות להישאל ותשובות רציניות חייבות להתקבל לגבי האופן בו הצליח לנצל את מעמדות כשוטר בצורה כה נוראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully