וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השיחה עם נתניהו: בן גביר עלה להר הבית

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 10:36

השר לביטחון לאומי עלה לראשונה מאז נכנס לתפקידו למתחם, חרף האיומים מצד חמאס. בן גביר עלה במפתיע, בתיאום עם צמרת המשטרה ושב"כ ומלווה במאבטחים. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים. משרד החוץ הפלסטיני: "פרובוקציה חסרת תקדים. נתניהו אחראי להשלכות על הסכסוך"

איתמר בן גביר בביקורו בהר הבית, הר הבית/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה היום (שלישי) להר הבית, למרות אזהרות חמאס, והקריאות למנוע את המהלך מצד האופוזיציה. השר הגיע למתחם מלווה במאבטחים אחרי שיחה שערך עמו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה לא ניסה למנוע ממנו לעלות לאתר. בן גביר עלה להר הבית בתיאום עם שב"כ, המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלין דורון תורג'מן, והביקור הסתיים ללא אירועים חריגים.

"הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל", מסר בן גביר. מטעם לשכתו של השר נמסר כי בהערכת מצב סברו גורמי הביטחון כי "התקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל". משרד החוץ הפלסטיני מסר כי "ביקור בן גביר בהר הבית - פרובוקציה חסרת תקדים. נתניהו אחראי להשלכות על הסכסוך והאזור".

חמאס, הגיב הבוקר לביקור בן גביר וטען כי מדובר ב-"המשך התוקפנות של הכיבוש נגד המקומות הקדושים לאסלאם ומלחמתו נגד ירושלים".

לפני עלייתו להר הבית נפגש אתמול בן גביר עם ראש השב"כ רונן בר וקיבל סקירה לקראת הביקור. במהלך הפגישה הבהיר בר כי אין מניעה שיעלה להר, ובהמשך הערב אישר השר את התוכנית המבצעית שהציגה המשטרה לאבטחת עלייתו. גורמי ביטחון מסרו כי "חמאס והג'יהאד האסלאמי לא מכתיבים תנאים למדינת ישראל. המהלך לא הפר את הסטטוס-קוו". עם זאת, הועלתה הדריכות במערכת הביטחון בעקבות האיומים מצד חמאס והג'יהאד האסלאמי והחשש משיגורי רקטות מרצועת עזה.

איתמר בן גביר בהר הבית, 3 בינואר 2021. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה
בן גביר בכניסה להר הבית. הבוקר/מערכת וואלה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס אמר לוואלה! בעקבות הביקור הבית הלבן הבהיר לממשלת ישראל כי הוא מתנגד לכל צעד שעלול לפגוע בסטטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים. "שיהיה ברור - אנחנו מעוניינים לשמר את הסטטוס-קוו וכל פעולה שמונעת זאת אינה מקובלת. אמרנו זאת בצורה ברורה לממשלת ישראל", אמר ניידס.

משרד החוץ הירדני גינה את הביקור של השר, וטען כי מדובר ב"פרובוקציה והפרה של הסטטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים". דובר משרד החוץ הירדני מסר כי מדובר בצעד שיוביל להסלמה וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי לעצור זאת.

שלשום הודיע השר כי הוא מתכוון לעלות להר הבית, לראשונה מאז הושבע לתפקידו. בהסכם הקואליציוני, התחייב בן גביר לשמור על הסטטוס-קוו במקומות הקדושים ובכללם הר הבית, חרף הצהרותיו לפני הבחירות. בהסכם שעליו חתום בן גביר כתוב כי "ישמר הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל, ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים".

בפעמים האחרונות שבהן עלה השר לביטחון לאומי להר הבית האירועים עברו בשקט יחסי. הפעם האחרונה שבה עלה בן גביר להר הבית הייתה לפני כשלושה חודשים, סמוך לראש השנה. "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זאת התגרות שתוביל לאלימות ותסכן חיי אדם", הזהיר אתמול יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "למרות העובדה שביבי חלש, הפעם הוא חייב לעצור אותו. מערכת הביטחון חושבת שזה מסוכן, לא במקרה שרים נמנעים מכך ובטח לא השר לביטחון לאומי. זה ייראה כהפרה של הסטטוס קוו וסיכון מיותר".

חמאס גם הזהיר מפני עלייתו של בן גביר להר הבית, וטען כי זה צעד ש"יוביל לפיצוץ המצב". ארגון הטרור העביר למצרים ולאו"ם מסרים תקיפים נגד כוונותיו של בן גביר והתריע כי "לא יעמוד מנגד", כך לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין שבו צוטטו מקורות פלסטיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully