וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית, ביבי חייב לעצור אותו"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 15:42

יו"ר האופוזיציה אמר כי מערכת הביטחון חושבת שעליית שרים להר הבית היא מסוכנת: "זה ייראה כהפרה של הסטטוס קוו וסיכון מיותר". סמוטריץ' תקף בחזרה: "לפיד איבד קשר עם המציאות, זה חלק מהסטטוס-קוו". ליברמן: "הממשלה החדשה - סוף הציונות"

לפיד "אסור שבן גביר יעלה להר הבית, ביבי חייב לעצור אותו"/רוני כנפו

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הזהיר היום (שני) מביקורו המתוכנן של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זאת התגרות שתוביל לאלימות ותסכן חיי אדם", אמר יו"ר יש עתיד בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "למרות העובדה שביבי חלש, הפעם הוא חייב לעצור אותו. מערכת הביטחון חושבת שזה מסוכן, לא במקרה שרים נמנעים מכך ובטח לא השר לביטחון לאומי. זה ייראה כהפרה של הסטטוס קוו וסיכון מיותר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה של הציונות הדתית כי "לא צריך להתייחס לדברים של לפיד, הוא ניתק כל קשר עם המציאות. הוא משקר ומסית ומהלך אימים על הציבור הישראלי. עליה להר הבית היא חלק מהסטטוס-קוו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף בישיבת הסיעה את הממשלה החדשה, ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מבשל" פטור ממשפטו. עם זאת, הוא גם מתח ביקורת עקיפה על שותפיו לאופוזיציה, ואמר כי "המחנה הממלכתי ואני בראשו נפעל בכל אמצעי אפקטיבי מול הממשלה - אבל לא מול המוסדות הדמוקרטיים והבסיס הטקסי שעליהם הם נשענים".

הוא התייחס גם לביקור הצפוי של בן גביר בהר הבית, ואמר כי "אין ספק שביקורים בהר הבית זה דבר מותר אבל גם דבר רגיש, נכון לא להלהיט את הרוחות. צריך לעשות את זה בצורה מכובדת ורגישה".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"התגרות שתוביל לאלימות ותסכן חיי אדם". לפיד בישיבת הסיעה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי הממשלה החדשה מבשרת על "סופה של הציונות". "הבורות הצליחה לחנוק את ההשכלה", אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "כשמסתכלים על כל המיליארדים שהזרימו לחינוך בלי לימודי ליבה - המסקנה היחידה שכל ההסכם הקואליציוני זה חזירות נטו בהכשר בד"ץ והרבנות הראשית. זאת פגיעה קשה בחוסן הלאומי והאחדות הפנימית שלנו. שוויון בנטל זאת לא סיסמה, זאת מהות. לא ייתכן שמי שמשרת בצה"ל גם ישלם מיסים אבל אלה יילכו לישיבות ויקבלו קצבאות".

ליברמן, שאתמול עזב את משרד האוצר, החמיא למחליפו בצלאל סמוטריץ' כשאמר שיש לו "נתונים טובים, הוא היה שר תחבורה טוב. התפיסה שלו נכונה. מה יקרה בפועל? נחכה ונראה. הכיוונים שלו נכונים". עם זאת, הוא תקף את ההחלטה הראשונה שלו לבטל את המס שהטילה הממשלה הקודמת על משקאות ממותקים וכלים חד-פעמיים. "הגישה לא ברורה, לעשות דווקא ולהעניש את עצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully