וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם בן גביר על רקע כוונתו לעלות לביקור בהר הבית

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 17:24

בסביבתו של בן גביר, שהודיע אתמול על כוונתו לבקר בהר, אומרים שהוא עדיין נחוש בעמדתו לבקר בו, וטענו כי נתניהו לא ביקש ממנו להימנע מכך. זאת על אף איומי חמאס ב"פיצוץ המצב". באופוזיציה הביעו היום ביקורת על כוונתו: "התגרות שעלולה לעלות בחיי אדם"

בווידאו: בן גביר, עם הגעתו להר הבית/רוני כנפו

נתניהו שוחח היום (שני) עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ברקע כוונתו של האחרון לעלות בקרוב לביקור בהר הבית. בסביבתו של בן גביר אומרים כי הוא עדיין נחוש בעמדתו לבקר בהר בקרוב, וטענו כי נתניהו לא ביקש ממנו להימנע מכך.

בן גביר הודיע אתמול כי הוא מתכוון לעלות להר הבית, לראשונה מאז הושבע לתפקידו. בהסכם הקואליציוני, התחייב בן גביר לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים ובכללם הר הבית, חרף הצהרותיו לפני הבחירות. בהסכם שעליו חתום בן גביר כתוב כי "ישמר הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל, ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים".

בפעמים האחרונות שבהן עלה השר לביטחון לאומי להר הבית האירועים עברו בשקט יחסי, ובמשטרה לא מתנגדים גם לעלייתו הקרובה. הפעם האחרונה שבה עלה בן גביר להר הבית הייתה לפני כשלושה חודשים, סמוך לראש השנה.

יאיר לפיד, גדעון סער, בני גנץ, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יאיר לפיד, גדעון סער, בני גנץ, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הזהיר היום מביקורו המתוכנן של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זאת התגרות שתוביל לאלימות ותסכן חיי אדם", אמר יו"ר יש עתיד בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "למרות העובדה שביבי חלש, הפעם הוא חייב לעצור אותו. מערכת הביטחון חושבת שזה מסוכן, לא במקרה שרים נמנעים מכך ובטח לא השר לביטחון לאומי. זה ייראה כהפרה של הסטטוס קוו וסיכון מיותר".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הביע עמדה שונה משל לפיד, שאינה מתנגדת עקרונית לעלייה של בן גביר: "אין ספק שביקורים בהר הבית זה דבר מותר אבל גם דבר רגיש, נכון לא להלהיט את הרוחות. צריך לעשות את זה בצורה מכובדת ורגישה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה של הציונות הדתית כי "לא צריך להתייחס לדברים של לפיד, הוא ניתק כל קשר עם המציאות. הוא משקר ומסית ומהלך אימים על הציבור הישראלי. עליה להר הבית היא חלק מהסטטוס-קוו".

עוד בוואלה!

לפיד: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית, ביבי חייב לעצור אותו"

לכתבה המלאה

חמאס הזהיר היום שעלייתו של בן גביר להר הבית היא צעד ש"יוביל לפיצוץ המצב". ארגון הטרור העביר למצרים ולאו"ם מסרים תקיפים נגד כוונותיו של בן גביר והתריע כי "לא יעמוד מנגד", כך לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין שבו צוטטו מקורות פלסטיניים.

הג'יהאד האסלאמי תקף גם הוא את הביקור המתוכנן של בן גביר ואמר כי "הפשעים" שביצעו כוחות צה"ל הלילה באזור ג'נין הם תוצאה של האיומים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully