וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר יעלה להר הבית לראשונה מאז נכנס לתפקידו

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 17:30

השר לביטחון לאומי הודיע כי יעלה להר הבית. בהסכם הקואליציוני התחייב לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים, על אף הצהרותיו כי יפעל לשפר את תנאי עליית יהודים להר. "מבטיח לעדכן כשאעלה", כתב. "עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בנושא"

בווידאו: בן גביר בטקס חילופי השרים במשרד לביטחון פנים/צילום: ערוץ כנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (ראשון) כי הוא מתכוון לעלות להר הבית, לראשונה מאז הושבע לתפקידו. בהסכם הקואליציוני, התחייב בן גביר לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים ובכללם הר הבית, ברקע הצהרותיו כי יפעל לשפר את תנאי עליית יהודים להר.

בהסכם עליו חתום בן גביר, כתוב כי "ישמר הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל, ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים".

כשבוע לאחר הבחירות נשמע הנשיא יצחק הרצוג כשהוא פונה לנציגי ש"ס, שבעצמם מתנגדים לעליית יהודים להר הבית. "אני לא רוצה להלבין אף אחד אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית, זה נושא קריטי", אמר הרצוג, שחשב כי המיקרופון כבוי. "יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. גם אמרתי לו את זה. זה בינינו אבל, לא רוצה לעשות צרות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החילופים עם השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, 1 בינואר 2023. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר בטקס חילופי השרים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בן גביר כבר נכנס ללשכתו מוקדם יותר היום, ואף הספיק להיפגש עם המפכ"ל יעקב שבתאי, ממנו קיבל תמונת מצב על פעילות המשטרה במגוון תחומים, והשניים סיכמו על פגישות עבודה נוספות בהמשך. בתמונה מהפגישה נראה ציור חדש שנתלה במשרד ובו הכותל המערבי.

החוק שמאפשר את הגדלת סמכויותיו של השר לביטחון פנים, שכונה "חוק בן גביר", אושר סופית בשבוע שעבר על ידי הכנסת. שני סעיפים מרכזיים הוצאו מנוסח החוק שאושר, בשל המלצת הייעוץ המשפטי לכנסת, כשהמרכזי שבהם הוא הכפפת המפכ"ל לשר. החקיקה של סעיפים אלה תקודם בהמשך, בהסכמת בן גביר.

לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully