וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לביטחון פנים הופך ל"ביטחון לאומי": בן גביר ובר-לב בטקס חילופי תפקידים

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 21:42

עם כניסתו של השר החדש לתפקיד שמו של המשרד משתנה גם הוא, ועתה יקרא המשרד לביטחון לאומי. מוקדם יותר היום נפגש בן גביר עם המפכ"ל לראשונה במסגרת עבודתו בלשכה החדשה, ודיבר איתו על פעילות המשטרה

לקול המחאות במליאה חוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה/ערוץ הכנסת

טקס חילופי תפקידים במשרד לביטחון פנים החל היום (ראשון) במשרד בירושלים, במעמדו יחליף יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר באופן רשמי את קודמו בתפקיד עמר בר-לב מהעבודה. גם שמו של המשרד ישתנה מתוקף החילוף, ויקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי. זאת, בהתאם לסיכומים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד, והחוק לפקודת המשטרה, שיעניק סמכויות לשר החדש על המשטרה.

בנאומו מנה השר לביטחון פנים היוצא בר-לב את פעולותיו בתפקיד במהלך כהונתו. בפתיחת דבריו, טען כי יהודים אזרחי ישראל איימו לפגוע בו בשל דבריו על מתנחלים קיצונים, וכי הפשיעה הלאומנית היהודית ביהודה ושומרון התגברה. "לאן הגענו? עד לאן התדרדרנו כחברה? עד לאן נמשיך להתדרדר? פשע הוא פשע הוא פשע, עבריין הוא עבריין הוא עבריין", אמר.

טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון בנוכחות שר הביטחון היוצא בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
יקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי. מתוך טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון/ראובן קסטרו
שר הביטחון היוצא בני גנץ בטקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
שר הביטחון היוצא בני גנץ בטקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון/ראובן קסטרו

בן גביר הגיב לדבריו בנאומו בטקס: "אתה לא המאוים היחיד, אשתי ובני משפחתי סופגים איומים", טען. בעקבות הביקורת של השר לשעבר, עזב שר המורשת הרב עמיחי אליהו מעוצמה יהודית את הטקס. "אנשי השמאל לא יודעים לכבד את הממלכתיות והדמוקטיה", טען. "ביום הזה העם אמר את דברו לא נקבל את דברי הבלע האלו כלפי הציבור בישראל".

"שיהיה ברור לכל מי שרוצה לפגע, שהוא ימצא שכוחות הביטחון שלנו עוצמתיים וממוקדים ויודעים לשמור על עצמם, ושיהיה ברור שאיש כוחות הביטחון שמגן על חייו מקבל גיבוי מלא לזה", אמר. "חשוב לי לנצל את הבמה הזאת כדי לומר לכם שוטרים, לוחמים, וכל מי שנלחם בטרור. כל מחבל שיבקש לפגוע בכם - דמו בראשו, ואני אתן לכם את כל הגיבוי במלחמה הזאת. הגיבוי הזה הוא לא רק עבורכם, אלא בשביל הילדים והמשפחות של כולנו, שמגיע להם להסתובב כאן בבטחה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החילופים עם השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, 1 בינואר 2023. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר נואם בטקס, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש לישיבת עבודה ראשונה עם המפכ״ל רב-ניצב קובי שבתאי. ינואר 2023. המשרד לביטחון לאומי,
בן גביר ושבתאי בלשכה בירושלים, הבוקר/המשרד לביטחון לאומי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החילופים עם השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, 1 בינואר 2023. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בן גביר כבר נכנס ללשכתו מוקדם יותר היום, ואף הספיק להיפגש עם המפכ"ל יעקב שבתאי, ממנו קיבל תמונת מצב על פעילות המשטרה במגוון תחומים, והשניים סיכמו על פגישות עבודה נוספות בהמשך. בתמונה מהפגישה נראה ציור חדש שנתלה במשרד ובו הכותל המערבי.

החוק שמאפשר את הגדלת סמכויותיו של השר לביטחון פנים, שכונה "חוק בן גביר", אושר סופית בשבוע שעבר על ידי הכנסת. שני סעיפים מרכזיים הוצאו מנוסח החוק שאושר, בשל המלצת הייעוץ המשפטי לכנסת, כשהמרכזי שבהם הוא הכפפת המפכ"ל לשר. החקיקה של סעיפים אלה תקודם בהמשך, בהסכמת בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully