וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא חשב שהמיקרופון כבוי ואמר לנציגי ש"ס על בן גביר: "כל העולם חרד ממנו, זה בינינו"

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 20:31

במסגרת סבב ההתייעצויות עם הנשיא לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה התייחס הרצוג לסוגיית הר הבית - כשחשב שהוא לא מוקלט. "תהיה לכם בעיה עם הר הבית, זה נושא קריטי", אמר. "זה בינינו אבל, לא רוצה לעשות צרות", הוסיף

בווידאו: הרצוג הוקלט בהתבטאות חריגה על בן גביר: "כל העולם חרד ממנו"/צילום: רוני כנפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (רביעי) על יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר כי "כל העולם חרד ממנו". את הדברים אמר בתום פגישת ההתייעצות עם נציגי ש"ס, שהיו האחרונים בסבב ההתייעצויות היום לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה. "אני לא רוצה להלבין אף אחד אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית, זה נושא קריטי", אמר הרצוג, שחשב כי המיקרופון כבוי. "יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. גם אמרתי לו את זה. זה ביננו אבל, לא רוצה לעשות צרות".

לאחר שהדברים פורסמו, שיחרר בית הנשיא הודעת הבהרה, בה מסר: "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש"ס פניות שקיבל, ובהם דאגה לגבי עמדותיו של ח"כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור. במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון, התקשר הנשיא גם לח"כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה, העלה גם בפניו את הנושא".

נשיא המדינה, הרצוג במהלך נאומו בכנס. אתר רשמי, עיבוד תמונה
הרצוג/עיבוד תמונה, אתר רשמי

לאחר פרסום הדברים מסר בן גביר: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותיי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטיים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".

עוד בוואלה!

בכירים אמריקנים: ממשל ביידן לא צפוי לעבוד עם בן גביר אם ימונה לשר

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"כל העולם חרד ממנו". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

החשש שהעלה הרצוג בא לידי ביטוי בין היתר ביחסו של הממשל האמריקני למתרחש בפוליטיקה הישראלית. מוקדם יותר החודש אמרו בכירים בממשל ביידן לוואלה, כי הממשל לא צפוי לעבוד עם בן גביר לאחר שזה יתמנה לשר בממשלה שיקים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. אם הממשל האמריקני אכן יסרב לעבוד עם בן גביר זו תהיה התפתחות חסרת תקדים ביחסים בין ישראל לארה"ב, שתשפיע בצורה שלילית מאוד על היחסים בין המדינות.

בן גביר הצהיר לאחרונה כי הוא מעוניין לכהן כשר לביטחון הפנים - תפקיד שהמחזיק בו אחראי על משטרת ישראל ועל המדיניות במקומות הקדושים בירושלים ובמיוחד בהר הבית ובמסגד אל-אקצה. עצם מינויו לתפקיד זה עשוי להוות בעיה, כדבריו של הרצוג, הן מצד פלסטינים והן מצד ממשלות בחו"ל, שרואים בו גורם קיצוני, שיבעיר את האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully