וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: "עליית בן גביר להר הבית תוביל לפיצוץ המצב"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 12:04

אחרי שהשר לביטחון לאומי הודיע שבכוונתו לעלות להר הבית, ארגון הטרור הבהיר למצרים ולאו"ם כי "לא יעמוד מנגד". גם הג'יהאד האסלאמי תקף את הביקור המתוכנן. בן גביר מתכוון לעלות להר הבית לראשונה מאז הושבע לתפקידו, על אף שהתחייב לשמור על הסטטוס קוו

בווידאו: בן גביר, עם הגעתו להר הבית/רוני כנפו

חמאס הזהיר היום (שני) מפני עלייתו המתוכננת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית ואמר כי הדבר "יוביל לפיצוץ המצב". ארגון הטרור העביר למצרים ולאו"ם מסרים תקיפים נגד כוונותיו של בן גביר והתריע כי "לא יעמוד מנגד", כך לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין שבו צוטטו מקורות פלסטיניים.

הג'יהאד האסלאמי תקף גם הוא את הביקור המתוכנן של בן גביר ואמר כי "הפשעים" שביצעו כוחות צה"ל הלילה באזור ג'נין הם תוצאה של האיומים שלו.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
כוחות ביטחון בהר הבית/רויטרס

אמש בן גביר אמר כי הוא מתכוון לעלות להר הבית, לראשונה מאז הושבע לתפקידו. זאת, על אף שהתחייב בהסכם הקואליציוני לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים ובכללם הר הבית, חרף הצהרותיו לפני הבחירות. בהסכם עליו חתום בן גביר, כתוב כי "ישמר הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל, ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים".

עוד בוואלה!

למרות שהתחייב לשמור על הסטטוס קוו: בן גביר יעלה להר הבית לראשונה מאז נכנס לתפקידו

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר בדרכו להר הבית 7 באוגוסט 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בן גביר בהר הבית/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בכאן 11 דווח כי בן גביר מתכנן להגיע לאתר ביום שלישי, מועד צום עשרה בטבת או ברביעי. בפעמים האחרונות בהן עלה השר לביטחון לאומי להר הבית האירועים עברו בשקט יחסי, ובמשטרה לא מתנגדים גם לעלייתו הקרובה. הפעם האחרונה שבה עלה בן גביר להר הבית הייתה לפני כשלוש חודשים סמוך לראש השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully