וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 5 שנים: נתניהו טס לביקור רשמי בירדן לפגישה עם המלך עבדאללה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 7:39

הביקור מגיע על רקע מתיחות בין ירדן לישראל סביב הגעתו של בן גביר להר הבית בתחילת החודש ועיכוב שגריר ירדן בביקורו במתחם לפני כשבוע. בפגישה הדגיש המלך את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא וחזר על מחויבות מדינתו להקמת מדינה פלסטינית

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שכניסתו עוכבה על ידי כוחות משטרה/רשתות חברתיות ערביות

ראש הממשלה בנימין נתניהו טס היום (שלישי) לירדן לפגישה עם מלך ירדן עבדאללה השני. שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, התורם ליציבות האזור. כמו כן, ברכו השניים על הידידות והשותפות, ארוכת השנים, בין מדינת ישראל לממלכה הירדנית.

למה זה חשוב

עוד בוואלה!

המשטרה עיכבה את כניסת שגריר ירדן לאל-אקצא - והוא עזב את המקום

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקורו הראשון של נתניהו בירדן זה חמש שנים. עבדאללה ונתניהו, ב-2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מה הם אומרים

  • בהודעה שפרסמה לשכת המלך נמסר כי המלך עבדאללה הדגיש בפני נתניהו את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו ההיסטורי והחוקי במסגד אל-אקצא.
  • המלך אמר לנתניהו כי יש לשמור על הרגיעה בשטחים ולהפסיק את מעשי האלימות כדי ליצור אופק מדיני בין ישראל לפלסטינים. "יש להימנע מכל פעולה שעלולה לפגוע בהזדמנות לשלום", אמר המלך לנתניהו.
  • המלך אמר לנתניהו כי ירדן מחויבת להקמת מדינה פלסטינית על בסיס קווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים ושתחיה בשלום לצד ישראל. המלך דן עם נתניהו בשיתוף הפעולה בין המדינות והדגיש כי הפלסטינים צריכים להרוויח מפרוייקטים אזוריים שיבוצעו כחלק מהסכמי אברהם או פורום הנגב.
איתמר בן גביר בכניסה להר הבית
3.1.23. מנהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר בהר הבית, לפני שלושה שבועות/אתר רשמי, מנהלת הר הבית
  • פקיד ישראלי בכיר אמר כי הפגישה בין נתניהו לבין המלך נמשכה שעתיים והייתה ברוח טובה. בפגישה השתתפו גם השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה צחי ברוורמן, ראש השב"כ רונן בר והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה האלוף אבי גיל. "הפגישה מבטאת את היחסים הטובים בין ארגוני הביטחון הישראלים לירדנים", אמר הפקיד הישראלי הבכיר.
  • במהלך הפגישה עם המלך עבדאללה ראש הממשלה נתניהו חזר על עמדתו אותה הדגיש כמה פעמים בשבועות האחרונים ולפיה הממשלה תשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים, כך אמר פקיד ישראלי בכיר שמעורה בתכני הפגישה.
  • "הייתי בהרבה פגישות בין נתניהו למלך עבדאללה וזו היתה בין הפגישות הכי טובות ביניהם", אמר השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully