וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ביידן דנו בקידום נורמליזציה עם סעודיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 15:20

לשכת ראש הממשלה אמרה כי השניים דנו בפגישתם בירושלים גם בבלימת תכנית הגרעין של איראן. נתניהו אמר כי הפלסטינים מנהלים "מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה". סליבאן והנגבי ערכו שיחת ועידה עם היועצים לביטחון לאומי של בחריין ואיחוד האמירויות

בווידאו: בנימין נתניהו בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארהב גייק סאליבן/תקשורת רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן על קידום נורמליזציה עם ערב הסעודית. לפי לשכת ראש הממשלה, הם דנו גם בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. נתניהו הודה על מחויבותו של הנשיא ג'ו ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

"אני מכיר את הנשיא ביידן זה 40 שנים בתור ידיד גדול של ישראל, אני יודע כמה הוא בוטח בך בעניינים של ביטחון לאומי", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "עליך לדעת שאנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום".

לפי לשכת ראש הממשלה, השניים ברכו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית ועל הצורך בהעמקתם, וכן דנו בצעדים הבאים להעמקת הסכמי אברהם והרחבת מעגל השלום. עוד אמר נתניהו בפגישה כי המהלכים האחרונים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית הם "מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
דנו בהעמקת הקשרים בין ארה"ב לישראל. נתניהו וסאליבן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

בפגישה המורחבת השתתפו בין השאר גם השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, וראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, כמו גם השגריר בארצות הברית מייק הרצוג והשגריר האמריקני טום ניידס.

מוקדם יותר, הנגבי קיים פגישה עם סאליבאן, והשניים קיימו גם מפגש וירטואלי עם היועצים לביטחון לאומי של איחוד האמירויות הערביות ושל בחריין. הארבעה הצהירו על מחויבותם להעמקת הסכמי אברהם ודנו בצעדים מעשיים לקידום האינטרסים המשותפים באזור.

היועץ לביטחון לאומי של ביידן נפגש גם עם ראש המוסד דוד ברנע. השניים דנו באתגרים האסטרטגיים של המדינות, ובחשיבות הרבה בהמשך שיתוף הפעולה בין גופי הביטחון בהתמודדות עמם.

עוד בוואלה!

בעיצומו של המשבר הפוליטי: היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן הגיע לישראל

לכתבה המלאה
אלי כהן שר החוץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. שלומי אמסלם/משרד החוץ, משרד החוץ
כהן וסאליבן, היום/משרד החוץ, שלומי אמסלם/משרד החוץ

בהמשך נפגש שר החוץ אלי כהן עם סאליבן ואמר לו ששיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית הכרחי על מנת לעצור את תכנית הגרעין האיראני ושמשרד החוץ ימשיך לפעול על מנת להסיר את האיום מעל ישראל, המזרח התיכון והעולם כולו. בנוסף, כהן הודה על התמיכה הפעילה של הממשל האמריקני בתמיכה ב"הסכמי אברהם" וציין את התפקיד החיוני של ארצות הברית בהרחבת שותפויות נוספות במסגרת הסכמי השלום וקידום הנורמליזציה במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully