וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השבעת הממשלה: מלך ירדן מזהיר מפני שינוי במדיניות של ישראל בירושלים

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 18:06

"אם אנשים רוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו מוכנים", אמר המלך. "אני מעדיף להאמין שעדיף להסתכל בחצי הכוס המלאה, אך בוודאי שיש לנו קווים אדומים...אם אנשים רוצים לדחוף אותם, אז נתמודד איתם"

בווידאו: ראש הממשלה, יאיר לפיד בפתח פגישתו עם מלך ירדן עבדאללה בניו יורק/צילום: לע"מ

מלך ירדן עבדאללה השני הזהיר הערב (רביעי) מפני שינוי במדיניות של ישראל בירושלים לקראת השבעת ממשלת נתניהו החדשה. בריאיון ל-CNN, הוא אמר כי פגיעה במעמדה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בעיר היא "קו אדום" מבחינתו. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו מוכנים", אמר עבדאללה.

מלך ירדן עבדאללה השני הזהיר הערב (רביעי) מפני שינוי במדיניות של ישראל בירושלים לקראת השבעת ממשלת נתניהו החדשה.

בריאיון בלעדי החודש ל-CNN, המלך עבדאללה השני אמר כי יש "חשש" במדינה שלו לגבי גורמים בישראל שמנסים ליישם שינויים במשמורת על האתרים הקדושים הנוצרים והמוסלמים במזרח ירושלים, והזהיר כי יש לו "קווים אדומים".

"אם אנשים רוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו מוכנים", אמר המלך. "אני מעדיף להאמין שעדיף להסתכל בחצי הכוס המלאה, אך בוודאי שיש לנו קווים אדומים...אם אנשים רוצים לדחוף אותם, אז נתמודד איתם".

מלך ירדן, עבדאללה במהלך נאומו בעצרת הביטחון של האו"ם בניו יורק 20 בספטמבר 2022. רויטרס
עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

לדבריו, "אנחנו צריכים להיות מודאגים מהאינתיפדה הבאה. ואם היא תקרה, זה יהיה קריסה מלאה של שלטון החוק והסדר, שלא הישראלים ולא הפלסטינים ייהנו ממנה. אני חושב שיש חשש גדול בקרבנו באזור, כולל אלה בישראל שנמצאים בצד שלנו בסוגייה הזאת, כדי להבטיח שזה לא יקרה".
השילוב של ישראל באזור הוא "חשוב ביותר", הוסיף מלך ירדן, "אך הוא לא יקרה אלא אם כן יהיה לפלסטינים עתיד", הוא ציין.

בראיון אמר המלך כי הכנסיות בירושלים מתמודדות עם אתגרים שגורמים לקהילה הנוצרית לחוש בלחץ. "זאת לא מדיניות לאומית, אך יש כאלה בממשלות שמחזיקים בדעות קיצוניות ביותר כלפי המוסלמים והנוצרים, כפי שיש את אלה בצד השני, ואנחנו חייבים להתאחד נגד זה. הנוצרים במזרח התיכון הם חלק מהעבר שלנו, הם ח לק מההווה, והם חייבים להיות חלק מהעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully