וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נתניהו ייצא ביום חמישי לפריז, לפגישה עם נשיא צרפת

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 20:20

מקרון הזמין את נתניהו לביקור בשיחת הטלפון הראשונה שלהם, לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות. באותה שיחה סיכמו השניים על המשך חיזוק היחסים בין ישראל וצרפת, ודנו בסוגיות האזוריות המשותפות למדינות, ובראשן איראן

מקרון עם נתניהו בביקור בישראל, ינואר 2020/צילום: לע"מ, רוני כנפו עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא ביום חמישי לביקור בפריז במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כך אמר הערב (שני) פקיד ישראלי בכיר. מקרון הזמין את נתניהו לביקור בשיחת הטלפון הראשונה שלהם אחרי ניצחונו של נתניהו בבחירות.

במהלך השיחה סיכמו השניים על המשך חיזוק היחסים בין ישראל וצרפת, וכן על דיון בסוגיות האזוריות המשותפות למדינות - ובראשן איראן. נתניהו נעתר להזמנה בשיחת הטלפון.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במעון ראש הממשלה בירושלים. מארק ישראל סלם, פלאש 90
המפגש הקודם בין נתניהו ומקרון, ינואר 2020/פלאש 90, מארק ישראל סלם

הפעם האחרונה שבה נערכה פגישה בין ראש ממשלה ישראלי לבין מקרון הייתה בחודש יולי, כאשר הגיע יאיר לפיד לביקור בפריז. במפגש הביע מקרון את תמיכתו בתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. "זה יחזק את היציבות באיזור", הוסיף וקרא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אין אלטרנטיבה", טען ופנה ללפיד: "אתה יכול להיות דמות היסטורית על ידי חידוש תהליך השלום. אני מבין את המכשולים אבל יודע שאתה יכול להיות האיש שיעשה זאת".

נושאים אחרים שהזכיר מקרון בפגישתו עם לפיד היו המתיחות בין ישראל ללבנון והמלחמה באוקראינה.

במפגש הקודם בין נתניהו למקרון אמר נשיא צרפת כי "ערעור על קיומה של מדינת ישראל הוא סוג של אנטישמיות. יש להזכיר כל הזמן לאן הובילה האנטישמיות במאה הקודמת". מקרון הוסיף כי "לא נאפשר לאיראן להגיע ליכולת גרעינית, אבל צריך לעשות הכל כדי למנוע הסלמה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully