וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: "אין חלופה למו"מ בין ישראל לפלסטינים"; לפיד: "העולם חייב להגיב להפרות האיראניות"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 17:17

נשיא צרפת נשא הצהרה לצד ראש הממשלה, במהלכה פנה אליו: "אתה יכול להיות דמות היסטורית על ידי חידוש תהליך השלום, אני יודע שאתה יכול לעשות זאת". לפיד קרא לעולם "לפעול יחד כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", והזהיר: "אם חיזבאללה יתקוף - לא נשב בלי לעשות כלום"

בווידאו: הצהרות של לפיד ומקרון בארמון האליזה בצרפת/צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (שלישי) בפריז עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהביע את תמיכתו בתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. "זה יחזק את היציבות באיזור", הוסיף וקרא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אין אלטרנטיבה", טען ופנה ללפיד: "אתה יכול להיות דמות היסטורית על ידי חידוש תהליך השלום. אני מבין את המכשולים אבל יודע שאתה יכול להיות האיש שיעשה זאת".

מקרון קרא בפני לפיד להגיע עם לבנון להסכם על הגבול הימי, והבטיח כי "צרפת מוכנה לעזור". "יציבות לבנון חשובה לאיזור", הדגיש. הוא הודה ללפיד על כך שבחר במדינתו כביקור הראשון בחו"ל כראש ממשלה. "זה מראה את היחסים הקרובים בין המדינות שלנו", אמר. "אתה מבקר בתזמון קריטי - המלחמה באירופה, אותה יזמה רוסיה. זה גם זמן קריטי למזרח התיכון. אתה יודע שאתה יכול לסמוך על מחויבות צרפת לביטחון ישראל ועל המחויבות שלי להילחם נגד הטרור שתקף את ישראל בחודשים האחרונים", התחייב.

ראש הממשלה, יאיר לפיד בעת פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, צרפת 5 ביולי 2022. רויטרס
לפיד ומקרון בהצהרתם המשותפת, היום/רויטרס

הוא הוסיף כי הסכם הגרעין "לא מספיק כדי לרסן את איראן ופעולותיה באיזור", וקרא להמשיך במשא ומתן עם איראן. "זה מצער שאיראן לא מנצלת את ההזדמנות שנתנו להם לחזור להסכם. נמשיך לעבוד עם שותפינו כדי לוודא שאיראן מקשיבה לקול ההגיון".

לפיד הצטרף לדבריו ואמר, "אולי יש לנו מחלוקת על פרטי ההסכם, אבל אנחנו מסכימים על כך שאיראן מפרה את ההסכם וממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה. העולם חייב להגיב להפרות האיראניות. יש לפעול יחד כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

ראש הממשלה הדגיש כי "חיזבאללה מאיים על ביטחון לבנון ודוחף להסלמה עם ישראל", והזהיר: "אם חיזבאללה ינסה לתקוף אותנו, ישראל לא תשב בלי לעשות כלום".

הצהרות ראש הממשלה, יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, צרפת 5 ביולי 2022. רויטרס
לפיד ומקרון, היום/רויטרס

לפיד המריא הבוקר לצרפת לביקור בזק, שיימשך כחמש שעות בלבד ויתמקד בפגישה בינו לבין מקרון. הביקור תוכנן עוד בתקופת ראש הממשלה בנט, אך אחרי החילופים הסכימו הצרפתים להשאיר את הביקור על כנו. פקיד ישראלי אמר כי לפיד יבקש ממקרון להעביר מסר לממשלת לבנון לפיו חיזבאללה "משחק באש" ומסכן את היכולת של לבנון להגיע להסכם לפתרון המחלוקת סביב הגבול הימי ומאגרי הגז.

פקיד ישראלי בכיר ציין כי הסוגיה הלבנונית צפויה לתפוס מקום מרכזי בשיחות בין לפיד לבין מקרון, במיוחד לאחר האירוע שבו הופלו שלושה מל"טים של חיזבאללה שהיו בדרכם לאסדת הגז "כריש" בים התיכון. לדברי הפקיד הבכיר, לפיד יציג למקרון חומרים מודיעיניים חדשים שיסבירו כיצד חיזבאללה מסכן את שלמות לבנון וביטחונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully