וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס בדרך ליירוט: כך התקשה חיל האוויר בהפלת הכטב"מים של חיזבאללה מעל האסדה

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 9:48

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי טייסי הקרב נכשלו במהלך הפלת כלי הטיס של חיזבאללה שחגו מעל אסדת הגז כריש. עוד עולה כי הלוחמים כלל לא הבחינו בכלי נוסף של ארגון הטרור - והוא יורט על ידי חיל הים. גורמי צבא: "האירוע עדיין מתוחקר"

יירוט המל"טים של חיזבאללה על ידי צה"ל, 2 ביולי 2022/דובר צה"ל

טייסי חיל האוויר של צה"ל התקשו להפיל כלי טיס בלתי מאוייש של ארגון הטרור חיזבאללה ששוגר לעבר אסדת כריש ביום שבת - כך עלה היום (ראשון) מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל. עוד עולה כי הלוחמים כלל לא הבחינו בכטב"ם נוסף ששוגר לעבר האסדה - והוא הופל באמצעות שיגור טיל "ברק" מספינת אח"י של חיל הים.

בסוף השבוע התגאו בצה"ל ביירוט של שלושה כלי טיס לא מאוישים של חיזבאללה' שעשו את דרכם לעבר אסדת הגז כריש, בשטח המים הכלכליים של ישראל. כלי הטיס העוינים הגיעו סמוך לשעה 15:00 מכיוון לבנון, מעל הים התיכון, לעבר האסדה, ויורטו על ידי מטוסי קרב וספינת טילים.

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
התקשו להפיל את הטב"ם. אסדת כריש/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

מהתחקיר הראשוני שנערך עולה כי המטרות החשודות זוהו על ידי יחידת הבקרה האווירית ואמצעי גילוי. לאחר שחיל האוויר קבע באופן חד משמעי שמדובר בכטב"מים של חיזבאללה - זוג מטוסי קרב מטייסת העמק הוזנקו. טייסי הקרב הצליחו להפיל את אחד מכלי הטיס באמצעות טיל אך בהמשך התקשו הטייסים לעקוב אחרי הכטב"ם השני ולמקד עליו את הטיל ממספר סיבות. בהמשך, שוגר לעבר הכטב"ם טיל נוסף - אך הוא לא פגע במטרה.

את הכטב"ם השלישי התקשו טייסי הקרב לזהות וזאת משום שטס בגובה נמוך. על כן, הוחלט בהתייעצויות בין בכירים לאפשר למפקד הספינה אח"י אילת ליירט את שני הכטב"מים הבעייתים - אותם זיהה מהספינה בצורה ברורה באמצעות המערכות המתקדמות. לצורך המשימה פונה המרחב האווירי מכלי טיס של חיל האוויר. גורמי צבא הבהירו כי הנושא עדיין מתוחקר

עוד בוואלה!

עלות המל"טים זולה לעומת המיירטים: חשש במערכת הביטחון מתקיפות נוספות של חיזבאללה

לכתבה המלאה
שני ניסויי יירוט מוצלחים למערכת ברק 8 של התעשייה האווירית מספינת חיל הים ההודי- קו חכם לכתבים בשעה 08:45. התעשייה האווירית,
שימוש ראשון. טיל ברק/התעשייה האווירית

תגובת דובר צה"ל: "הכוחות הלוחמים בים ובאוויר עמדו במשימת ההגנה בהצלחה רבה. לצה"ל תכנית הגנה רב שכבתית ורב מימדית באוויר, ביבשה ובים להגנת שמי המדינה. תכנית ההגנה מתוכננת ומופעלת בהתאם למגוון רחב של שיקולים, החל משלב התכנון ועד לביצוע ולמול התפתחויות בזמן אמת. תכנית ההגנה בנויה באופן בו ניתן מענה שלם לכלל התרחישים האופציונליים. לא נפרט מהם השיקולים בהפעלת הסד"כ במתארים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully