וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות המל"טים זולה לעומת המיירטים: חשש במערכת הביטחון מתקיפות נוספות של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 15:41

לאחר שליחת כלי הטיס לעבר אסדת "כריש", בצה"ל שוקלים תגובה צבאית נגד חיזבאללה. מנגד, חוששים כי המהלך הבא של נסראללה יהיה שליחת מל"טים רבים שזולים לעומת הפעלת המיירטים ישראלים. אפשרות נוספת היא שליחת כלי טיס עם חומר נפץ, אך פעולה כזו אינה מהווה איום משמעותי

בווידאו: צה"ל יירט 3 מל"טים של חיזבאללה שעשו דרכם לעבר אסדת הגז/דובר צה"ל

בצה"ל שוקלים היום (ראשון) תגובה צבאית נגד חיזבאללה, בעקבות הפעלת המל"טים נגד אסדת "כריש" אתמול. גורמי ביטחון העלו את החשש שבפעם הבאה ינסה חיזבאללה לשלוח כלי טיס לא מאוישים רבים, שכן הפעלתם זולה משמעותית מזו של המיירטים הישראליים.

אפשרות נוספת היא שליחת מל"ט שנושא חומר נפץ. עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי פעולה כזו אינה מהווה איום משמעותי על האסדה, אלא נזק נקודתי ופגיעה בתחושת הביטחון של המפעילים.

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת הגז "כריש"/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן
בווידאו: סרטון תדמית של אסדת הגז כריש שמעליה יירט צה"ל 3 מל"טים של חיזבאללה/צילום: GREEN PRODUCTIONS

בתוך כך, דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התייחס הבוקר לאירוע בריאיון ב-103FM. לדבריו, היה מודיעין מוקדם, ומערכת הביטחון הייתה מוכנה אליו. "מערכות הגילוי עקבו לאורך כל טיסת המטוסים", הסביר. "הם טסים באופן יחסי בגובה נמוך, אלה מטוסים שלא טסים כל כך מהר, אבל קשה מאוד לגלות אותם. אבל מערכות הגילוי המתוחכמות שלנו גילו אותם, וכאן מתבצע למעשה נוהל קרב".

עוד אמר דובר צה"ל כי "זה אינו שטח מריבה וגם נסראללה יודע את זה. גם 'כריש', גם 'לווייתן', וגם כל המים הכלכליים כולם הם בשטח הישראלי - חיזבאללה מנסה לפגוע בריבונות הישראלית בכל מיני דרכים".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 25 במאי 2022. רויטרס
מנהיג חיזבאללה. נסראללה/רויטרס

בתוך כך שר הביטחון בני גנץ יגיש ביממה הקרובה חוות דעת משפטית ומקצועית ליועמ"ש גלי בהרב מיארה, שבה יסביר מדוע חייב למנות רמטכ"ל כבר בעת הזאת. זאת, בדגש על האתגרים הביטחוניים ולהימנע מממלא מקום רמטכ"ל.

אתמול יירט צה"ל שלושה כלי טיס לא מאוישים של חיזבאללה, שעשו את דרכם לעבר אסדת הגז כריש, בשטח המים הכלכליים של ישראל. כלי הטיס העוינים הגיעו סמוך לשעה 15:00 מכיוון לבנון, מעל הים התיכון, לעבר האסדה, ויורטו על ידי מטוסי קרב וספינת טילים. לראשונה, ספינות חיל הים השתתפו ביירוט, שבצה"ל מגדירים כהצלחה, באמצעות שיגור טיל ברק.

מתחקור ראשוני עולה כי בשל העובדה שלא היו פיצוצי משנה מהיירוט, כלי הטיס לא היו חמושים ולא היוו איום לאסדת הגז. בצה"ל הבהירו כי על אף שאסדת כריש עדיין לא מפיקה גז, הם מגדירים את האירוע כניסיון לפגוע ביציבות וללחוץ על המשא ומתן על הגבול הימי, שמנוהל על ידי הדרג המדיני. ככל הנראה, כלי הטיס הלא מאוישים הופעלו לטובת פרובוקציה ולאיסוף מודיעין על אסדת הגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully