וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיתות של נסראללה: אחרי יירוט המל"טים, צה"ל יצטרך להעלות כוננות בהגנה על האסדה

3.7.2022 / 7:00

כלי הטיס שעשו דרכם לאסדת הגז כריש אמנם יורטו בהצלחה, אך מערכת הביטחון קיבלה דוגמה ברורה למה חיזבאללה מסוגל לעשות, ולכך שהוא לא מתכוון לעמוד מנגד בזמן המו"מ על האזור השנוי במחלוקת. בצה"ל ניסו להוריד פרופיל, אך המשך האיומים יחייב חישוב מסלול מחדש במרחב הימי

יירוט המל"טים של חיזבאללה על ידי צה"ל, 2 ביולי 2022/דובר צה"ל

שלושת כלי הטיס הלא מאוישים שעשו דרכם לאסדת הגז "כריש" אומנם יורטו אתמול (שבת) בהצלחה, אך במערכת הביטחון ממהרים לצנן את ההתלהבות. פעולת חיזבאללה נושאת עמה השלכות מהותיות על המשא ומתן לקביעת הגבול הימי ולהיקף הכוחות שצה"ל יקדיש מעתה לאבטחת המרחב ולאיומים נוספים. זאת, לצד פגיעה בתחושת הביטחון של מפעילי אסדת הגז, שקיבלו היום דוגמה ברורה למה מסוגל ארגון חיזבאללה לעשות אם יחליט להחליף את ייעוד הכטב"מים מתצפית לתקיפה, ואף לשגר טילים נגד האסדה.

בצה"ל ניסו להוריד פרופיל בשבועות האחרונים בכל מה שקשור לאסדת הגז כריש, שאמורה בחודש ספטמבר להתחיל את שאיבת הגז. בשיחות סגורות, טענו כי מדובר "בעניין מדיני". שליחת כלי הטיס נועדה להצהיר על כך שאין בכוונת חיזבאללה לעמוד מנגד בזמן המו"מ, ואם הוא לא יתקדם לשביעות רצונו - הארגון עשוי לפעול צבאית.

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
חיזבאללה לא יעמוד מנגד. אסדת הגז "כריש"/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

צה"ל, ובראשו אגף המבצעים, אגף המודיעין, חיל הים וחיל האוויר, ייאלץ לחשב מסלול מחדש בשל האירועים היום בלב הים, ולראות כיצד ניתן לעבות את מערכי הזיהוי, הבקרה וההגנה לאורכי חופי לבנון. החשש הוא שחיזבאללה ינסה בטווח הזמן הנראה לעין לבצע פעולות נוספות שיאתגרו את צה"ל. איומים דומים יחייבו העלאת כוננות ודריכות בכמה יחידות, לצד תוספת של כלי שיט וכלי טיס במרחב.

גורמי ביטחון הבהירו הערב כי כטב"ם בסדר גודל שיורט היום לא יכול באמת לפגוע באסדה, וכי הפעולה נועדה לאותת לישראל. "השאלה היא מה נסראללה מתכנן בהמשך", הוסיפו. "כדי לפגוע באסדה צריך טיל. לא נראה שנסראללה מכוון לשם, אבל הוא בהחלט מגביר את הלחץ על האזור כולו, על כל הצדדים". הגורמים ציינו כי היעד של אסדת כריש הוא להתחיל לשאוב גז מהצד שלא נתון במחלוקת כבר בחודש ספטמבר. "כל עיכוב ייחשב כבעיה חמורה מאוד וכפגיעה באינטרסים הלאומיים של ישראל", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully