וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: לחיזבאללה יש את הכוח למנוע מישראל להפיק גז מאסדת כריש

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 21:37

נסראללה הצהיר כי "כל האופציות על השולחן", וכי הארגון "לא מפחד ממלחמה". דבריו מגיעים על רקע הודעה חריגה שפרסמה אתמול ישראל ובה הובהר כי האסדה, שהוצבה השבוע במים הכלכליים של ישראל, לא תשאב גז משטח המחלוקת עם לבנון בים התיכון

בווידאו: גנץ מגיב לאיומי נסראללה וחיזבאללה/צילום: משרד הביטחון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (חמישי) כי "ההתנגדות ערוכה מבחינה צבאית" למנוע מישראל את המשך הפקת הגז מאסדת "כריש" שסמוכה לגבול לבנון. הוא הוסיף כי חיזבאללה "לא יכול לעמוד עם ידיים שלובות" בעוד ישראל שואבת גז מהמאגר, ושהיא צריכה לעצור את השאיבה באופן מיידי. "כל האופציות על השולחן, אנו לא מפחדים ממלחמה", הצהיר.

נסראללה אמר כי "על האויב להפסיק את פעילותו בכל חלקי השדה, ועל החברה בעלת הספינה היוונית להסיג אותה מיידית משום שהיא שותפה בתקיפה על לבנון.

הדברים של נסראללה מגיעים על רקע הודעה חריגה שפרסמה אתמול ישראל ובה הבהירה כי האסדה שהוצבה השבוע במים הכלכליים של ישראל לא תשאב גז משטח המחלוקת עם לבנון בים התיכון. "אנחנו קוראים ללבנון להאיץ את המו"מ על הגבול הימי", אמרו שרת האנרגיה קארין אלהרר, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בהודעה משותפת שפרסמו. הם הדגישו כי ישראל ערוכה להגן על האסדה במידת הצורך.

נסראללה. אל מאנר, צילום מסך
נסראללה/צילום מסך, אל מאנר

ההודעה פורסמה לאחר איומים שהחלו להישמע מצד חיזבאללה על רקע הגעתה של האסדה ביום ראשון אל השטח בו היא תבצע את חיפוש הגז, כ-80 קילומטר ממערב לחיפה. השטח בו האסדה פועלת לא נמצא בתוך שטח המחלוקת בין ישראל ללבנון.

הגעת האסדה היתה ידועה לפני זמן רב, וישראל אף עידכנה את מראש את לבנון באמצעות כמה גורמים שלישיים על הגעתה ועל תחילת הפעילות - אלא שכאשר האסדה הגיעה החלו תגובות חריפות בלבנון. ראש הממשלה נג'יב מיקאתי טען כי מדובר ב"פלישה ישראלית אל משאבי הטבע של לבנון". הוא הזהיר כי הדבר עלול להוביל להסלמה.

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר לרויטרס כי הארגון מוכן לפעול נגד האסדה, כולל באמצעים צבאיים, מרגע שממשלת לבנון תאמץ עמדה ברורה בנושא. ביום שני נשיא לבנון נפגש עם ראש הממשלה מיקאתי והשניים החליטו להזמין את השליח האמריקני לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין שמתווך בין ישראל לבין לבנון בנושא הגבול הימי להגיע בדחיפות לביירות כדי לחדש את השיחות שהיו בקיפאון בחודשים אחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש בדרך ליעדה/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

בתחילת השבוע, לאחר שהחלו ההאשמות הלבנוניות, טענו בכירים ישראלים כי לבנון משקרת וכי גם לפי העמדה הלבנונית הרשמית אסדת "כריש" נמצאת בשטח ריבוני ישראלי. "השקרים והאיומים כלפי ישראל הם נסיון של ממשלת לבנון להסיט את תשומת הלב של העם הלבנוני מהשחיתות וחדלות האישים של ההנהגה", אמר בכיר ישראלי לוואלה! ביום שני.

ארה"ב מנסה להרגיע את המתיחות. בכירים במשרד החוץ האמריקני אמרו לוואלה! כי הם מודאגים מאוד "מההסלמה בטונים ובהתבטאויות". הם ציינו כי שני הצדדים ירוויחו אם יושג הסכם. "אנחנו קוראים לכולם לשמור על רוח של פשרה יצירתית", אמר הבכיר במשרד החוץ האמריקני.

לדברי הבכיר האמריקני הגורמים השונים בלבנון צריכים להימנע משימוש בסוגיית הגז הטבעי והמחלוקת על הגבול הימי כדי להרוויח נקודות בפוליטיקה הפנימית במדינה. "הסכם על סימון הגבול הימי חשוב בצורה בסיסית עבור העם הלבנוני ועבור היציבות באזור", אמר הבכיר במשרד החוץ האמריקני. "אנחנו חשים אופטימיות זהירה לגבי היכולת להתקדם לכיוון הסכם שיהיה מבוסס על ההצעה שארה"ב העבירה לשני הצדדים בתחילת השנה. אבל יש עוד עבודה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully