וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה ממשיכים לתקוף את חיות: "בורחת מהידברות על המהפכה המשפטית"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:21

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן יצא נגד נשיאת העליון בדיון על הרפורמה שמתכננת הממשלה במערכת המשפט: "הניסיון שלה להתערב בהליכי חקיקה הוא פגיעה חמורה בהפרדת רשויות, היא הוזמנה להגיב בוועדה, זה המקום הנכון". לשכת חיות: ההזמנה התקבלה רק אחרי הביקורת של רוטמן

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף היום (רביעי) את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "היא בורחת מהידברות על הרפורמה המשפטית". את הדברים אמר בפתח הדיון בוועדה על המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. דבריו של רוטמן נאמרו ברקע לפרסום בחדשות 13 לפיו הנשיאה דורשת את הקפאת הליכי החקיקה של הרפורמה כתנאי להידברות.

רוטמן אמר את הדברים בשעה 9:00, אולם מטעם נשיאת העליון נמסר כי ההזמנה התקבלה רק אחרי הביקורת. "הזמנה עבור הנשיאה חיות ממזכירות ועדת החוקה, ליטול חלק בישיבות הוועדה, התקבלה הבוקר בשעה 9:50", לשון התגובה. מטעמו של ח"כ רוטמן נמסר בתגובה: "זה ממש לא נכון. ח"כ רוטמן קרא לחיות להגיע לדיוני הוועדה עוד ביום שבו נאמה בכנס בחיפה".

"בלי קשר לעמדה פוליטית, אני חושב שכל הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, הייתה צריכה להתערב בנושא. נשיאת בית המשפט העליון הוזמנה להגיב והיא יכולה להגיד את דברה. אני חושב שזה המקום הנכון", הוסיף רוטמן. "אני חושב שהניסיון לחסום את הליכי החקיקה בכנסת הוא חמור מאוד, והניסיון לברוח מהידברות הוא חמור מאוד".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
תחת מתקפות הקואליציה. נשיאת העליון חיות/שלומי גבאי

בתקופה האחרונה סופגת נשיאת בית המשפט העליון מתקפות מחברי הקואליציה ומתומכיה, בשל התנגדותה למהפכה המשפטית. לפני כשבוע וחצי חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד תקפה את חיות, לאחר שפורסם כי אמרה למקורביה כי אם הרפורמה המשפטית תועבר במלואה, היא תתפטר.

"אחרי שהיא עברה על כל כללי האתיקה לשופטים, ואחרי שהיא שמה את עצמה במצב שמביא אותה לניגוד עניינים, אני כבר לא מצפה ממנה לכלום", אמרה גוטליב בריאיון לניסים משעל ב-103fm.

"אנחנו נבחרי הציבור נדאג למינויים מצויינים של שופטים מצויינים. בגלל זה היא מאיימת להתפטר? מבחינתי נשיאה שמתנהגת ככה צריכה להתפטר לאלתר", המשיכה גוטליב."היא חרחרה ריב ומדון בעם, במקום לשמור על אחדות היא פילגה, היא הרעישה", הוסיפה. "אני לא בתחרות משחק כוחות עם הרשות השופטת, אני מחוקקת, אני עומדת באותו קו, היא לא מעליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully