וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות: "נאמנות השופטים היא לציבור כולו - לא נוכל למלא את שליחותנו בלי עצמאות"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 18:38

נשיאת העליון נשאה דברים ברקע הדיווחים על המהפכה שמתכננת הממשלה הבאה במערכת המשפט. עוד שיבחה את התנהלות שר המשפטים היוצא גדעון סער, בצל פרסום וואלה על בקשת עוצמה יהודית לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים: "שיתוף פעולה ענייני שהניב עשייה משמעותית"

בווידאו: יצחק וסרלאוף בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה היום (שלישי) כי "הנאמנות שלנו כשופטים נתונה לציבור הישראלי כולו, אך שליחותנו כנאמני הציבור כולו אינה ניתנת למימוש ללא השמירה על עצמאות ואי-תלות שיפוטית - ברמה האישית וברמה המוסדית כאחד".

דבריה של חיות מגיעים ברקע הצעת החוק שהגיש ח"כ יצחק וסרלאוף, מספר 2 בעוצמה יהודית, לפיה לממשלה יהיה רוב בוועדה לבחירת שופטים. לפי ההצעה, הממשלה היא זו שתבחר את שני עורכי הדין בוועדה ולא לשכת עורכי הדין, באופן שייתן לה רוב של קול אחד על פני שאר החברים בה.

בנאום שנשאה בטקס הענקת כתבי מינוי, התייחסה חיות גם לכהונתו של שר המשפטים היוצא גדעון סער, כשבדברים אלה רמזה לשיתוף הפעולה הרצוי בעיניה עם השר בכל הנוגע לסוגיה הבוערת של מינוי שופטים. "האירוע היום הוא הזדמנות טובה להודות לשר המשפטים היוצא על שיתוף פעולה ענייני ופורה לאורך כל תקופת כהונתו", אמרה.

"שיתוף פעולה זה הניב עשייה משמעותית שמתוכה אמנה רק דוגמאות אחדות: ראשית, קיימנו ארבע ישיבות של הוועדה לבחירת שופטים שבראשה עמד השר, ובהן החלטנו על מינויים של לא פחות מ-136 שופטים ורשמים לערכאות השונות - בהם ארבעה שופטים לבית המשפט העליון ושישה שופטים חדשים למחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל אביב. כמו כן, מינינו יחד שישה נשיאים לבתי משפט השלום והמחוזי ו-26 סגני נשיא", סקרה.

אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

שר המשפטים גדעון סער נשא גם הוא דברים במהלך האירוע, בהם התייחס בין השאר לפסקת ההתגברות הנידונה לאחרונה בממשלה המתגבשת, וכן להצעות חוק נוספות אותן היא מנסה להעביר. "משטר חוקתי, כל משטר חוקתי - בנוי על איזונים ובלמים. בימינו זהו בגדר המובן מאליו שלא נכון שכל הכוח ירוכז בידי רשות אחת, גם אם נבחרה על ידי רוב הציבור", אמר סער בדבריו.

"תמיד תמכתי בחקיקת חוק יסוד: החקיקה. כשר המשפטים, יזמתי הקמת ועדה ועמדתי בראשה, שבה השתתפו נציגים מכל מפלגות הקואליציה, שמטרתה הייתה לבחון האם ניתן לבנות הסכמה בנושא. גם תמכתי ואני תומך עד היום בפיסקת ההתגברות אך ברוב מיוחס כחלק מחוק יסוד: החקיקה ובו איזונים פנימיים והגיון פנימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גדעון סער בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"ההצעות שנזרקות לחלל חותרות ליעד של שלטון המסיר מעליו כל מגבלה". סער/ראובן קסטרו

"במה אינני תומך?", המשיך סער, "בשינויים שכל תכליתם הסרת כל מגבלה על הכוח השלטוני וביצירת שיטת משטר שבה יש רק רשות אחת אפקטיבית: הממשלה. מה שמטריד אותי הוא שכל ההצעות שנזרקות לחללו של עולם חותרות ליעד של שלטון המסיר מעליו כל מגבלה. רשות מבצעת עם כוח בלתי מוגבל ובלתי מאוזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully