וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בירושלים: דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 21:33

בסביבות 13:30 הגיע דיווח ראשוני על רכב עם לוחית רישוי ישראלית שהאיץ לעבר אנשים שעמדו בתחנת אוטובוס ופגע בהם. כעבור כמה דקות נקבע מותו של יעקב פלאי בן ה-6 ולאחר זמן קצר גם מותו של אלטר שלמה לדרמן בן ה-20. בינתיים, נודע כי המחבל הוא מתמודד נפש ששוחרר מאשפוז

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

אלטר שלמה לדרמן, צעיר כבן 20, ויעקב ישראל פלאי בן השש נרצחו היום (שישי) בפיגוע הדריסה בשכונת רמות שבירושלים. האירוע התרחש קצת יותר משלוש שעות לפני כניסת שבת, בעוד הנרצחים והפצועים חיכו לאוטובוס.

בשעה 13:33 הגיע הדיווח הראשוני על רכב מסוג מאזדה עם לוחית רישוי צהובה, שהאיץ לעבר כמה בני אדם בתחנת אוטובוס בשכונת רמות שבירושלים, לכיוון גבעת זאב, ודרס אותם. בניגוד לתחנות אחרות בכבישים מרכזיים בעיר - היא לא הייתה ממוגנת.

פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
עוד פיגוע קטלני. תחנת האוטובוס בשכונת רמות/פלאש 90, יונתן זינדל

דקה לאחר מכן התקבל דיווח כי המחבל, חוסיין קראקע, ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים בעל עבר פלילי, נורה בזירה. במקביל כבר הגיעו למקום אנשי איחוד הצלה והעניקו טיפול לפצועים. בינתיים הגיעו למקום גם כוחות משטרה ואנשי מד"א, שאחרי כרבע שעה נאלצו לקבוע במקום את מותו של הילד בן השש, שהיה ללא סימני חיים.

עוד בוואלה!

בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים: נבדוק רכב רכב סביב עיסאוויה

לכתבה המלאה
פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
הרכב הדורס, זירת הפיגוע בירושלים/ניב אהרונסון

שאר הפצועים פונו בינתיים לבתי חולים בירושלים. פחות מחצי שעה לאחר מכן התקבל אישור כי המחבל הוא ערבי ישראלי, תושב מזרח ירושלים. בסביבות השעה 14:05 כבר הגיע למקום המפכ"ל קובי שבתאי, שהיה באזור.

בשעה 14:12 החל מסוק של המשטרה לסרוק את האזור, כדי לוודא שלא היו אנשים שסייעו למחבל. בשעה 14:24, אחרי כ-50 דקות של מאבק על חייו, נקבע מותו של הנרצח השני בפיגוע, אלטר שלמה לדרמן בן ה-20, תלמיד ישיבה שהתחתן רק לפני כמה חודשים.

בשעה 14:30 הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו החליט לפעול לאטימה מיידית של בית המחבל ולהריסתו. כחצי שעה לאחר מכן, הודיע ראש העיר משה ליאון כי בכוונתו להרחיב את המיגון בתחנת אוטובוס ברחבי העיר.

פינקל שלמה אלתר שנרצח בפיגוע בירושלים, ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התחתן רק לפני כמה חודשים. אלטר שלמה לדרמן, אחד הנרצחים בפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע שהנחה את המשטרה להיערך למבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים החל מיום ראשון. אלא שגורם מדיני בכיר דחה את הצהרתו והדגיש כי ראש הממשלה נתניהו הוא זה שיקבל החלטה על מבצע, אך ורק במקביל להתייעצות עם גורמי הביטחון ובתום ישיבת קבינט מדיני-ביטחוני. "החלטות על מבצע לא מתקבלות על ידי שר מזירת פיגוע על מדרכה", אמר הגורם.

הגורם הוסיף כי לאחר חקירה עולה כי המחבל הוא מתמודד נפש שהשתחרר השבוע מאשפוז פסיכיאטרי. הוא התגורר בדירה שכורה, ולכן עדיין לא ברור אם ניתן מבחינה משפטית לאטום או להרוס את ביתו.

יעקב ישראל פלאי נרצח בפיגוע בירושלים והובא למנוחות. 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויתו של הילד בן ה-6 יעקב ישראל פלאי/פלאש 90, יונתן זינדל

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מסר היום כי ארצות הברית מגנה בתוקף את הפיגוע בירושלים. "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור על אזרחים, בהם ילדים, בתחנת אוטובוס בירושלים ומביעים את תנחומינו למשפחות ההרוגים. פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע היא מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת. ארצות הברית שולחת את מחשבותיה לפצועים, אנחנו עומדים איתם בתוקף מול המתקפה הזו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully